چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 123823

مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: متأسفانه برای تولید انبوه مرغ در کشور از بسیاری از آنتی بیوتیک ها که برخی از آنها در سالهای اخیر ممنوع شده مانند لیزین و متیونین استفاده می شود.

استفاده از آنتی بیوتیک های ممنوعه در تولید مرغ

سلامت نیوز: مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: متأسفانه برای تولید انبوه مرغ در کشور از بسیاری از آنتی بیوتیک ها که برخی از آنها در سالهای اخیر ممنوع شده مانند لیزین و متیونین استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بسیج جامعه پزشکی، اسفندیار قربانی گفت: تولید مرغ های صنعتی در همه استانها وجود دارد که متأسفانه برای تولید انبوه، از بسیاری از آنتی بیوتیک ها که برخی از آنها در سالهای اخیر ممنوع بوده استفاده شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسان کشاورزی گفت: گرچه در این زمینه (تولید مرغ صنعتی با استفاده از آنتی بیوتیک ها) تبلیغات منفی نیز بسیار بوده است اما استفاده زیاد از اسید آمینه هایی مانند لیزین و متیونین بیش از حد مجاز همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، به مرغداران پیشنهاد شده تاسیسات مرغداری را به نحوی اداره کنند که استفاده از هورمون ها در تولید مرغ به حداقل برسانند و نهایتاً مرغ های اورگانیک و سالم تولید کنند و درصد آلودگی مرغ ها را به حداقل برسانند.

قربانی افزود: البته باید بدانیم که اصلاح در تأسیسات آبخوری، تاسیسات دانه خوری، سیستم دانه سازی و انتقال دانه به سالن ها طی سالهای اخیر کارهای بسیار خوبی توسط مرغدارها صورت گرفته است که مرغداری کشور را نسبت به گذشته بسیار بهتر کرده است. همچنان که با مقایسه دهه 60 و دهه 70 درمی‌یابیم با راه اندازی مرغداری صنعتی، آلودگی در مرغ ها رفته رفته کمتر شد اما هنوز هم جای زیادی برای بهتر شدن وجود دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha