ضوابط شرکت در آزمون ویژه بهیاران برای ورود به دوره روزانه کارشناسی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت اعلام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، آزمون ویژه بهیاران توسط سازمان سنجش از محتوای دروس بهیاری برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، ظرفیت پذیرش این آزمون 10 درصد ظرفیت پذیرش کارشناسی پیوسته رشته پرستاری بر حسب تعداد متقاضی در هر استان به مدت پنج سال از سال تحصیلی 1389-1388 است.
طول دوره تحصیل و نظام آموزشی مطابق آیین نامه آموزشی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است.
این گزارش می افزاید، استان بومی، استان محل خدمت بهیار است و پذیرفته شدگان این آزمون مجاز به انتقال و جایجایی نیستند.
بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، برنامه آموزشی، مطابق برنامه آموزشی مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است و درس هایی که دانشجو در دوره بهیاری گذرانده است در مقطع کارشناسی پیوسته تطبیق واحد داده نمی شود و دانشجو ملزم است تمامی دروس مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری را بگذراند.
شرایط عمومی شرکت در آزمون ویژه بهیاران، دارا بودن شرایط عمومی شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی است.
بر اساس این گزارش دارا بودن گواهینامه اشتغال به خدمت اعم از دولتی و غیر دولتی به تأیید دفتر پرستاری محل خدمت، دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت اعم از دولتی و غیر دولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت به تأیید دفتر پرستاری محل خدمت، دارا بودن دیپلم بهیاری نظام قدیم آموزش متوسطه یا دیپلم بهیاری نظام جدید آموزش متوسطه و قبولی در آزمون ویژه بهیاران با کسب حدنصاب لازم، از شرایط اختصاصی شرکت در آزمون ویژه بهیاران اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha