یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12385

هر چند تلاش های زیادی در دنیا برای نشان دادن این موضوع که امروزه تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد می شود اما در مورد سلامت زنان در جهان حداقل 9 واقعیت تلخ وجود دارد که سلامت آنان را به شدت به مخاطره انداخته است.

9حقیقت تلخ درباره تهدید سلامت زنان

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز، این 9حقیقت تلخ که سلامت زنان دنیا را تهدید می کنند بدین شرح می باشد:

1- استعمال دخانیات در مردان 10 برابر زنان است. با این حال به دلیل تلاش های فوق العاده شرکت های فروش و پخش دخانیات در مورد هدف قرار دادن دختران به عنوان استفاده کنندگان تولیداتشان ، سرعت مصرف این ماده توسط زنان و دختران به خصوص در کشورهای در حال توسعه نیز در حال افزایش است.باید گفت که متاسفانه زنان کمتر از  مردان موفق به ترک عادت هستند و در اغلب موارد اعتیاد آنها برگشت پذیر است. علاوه لبر این درمان جایگزین نیکوتین نیز در زنان کمتر موثر واقع می شود.

2 – از بین مبتلایان به ایدز در منطقه صحرایی افریقا ، 61% از آنها زن هستند. قابل ذکر است که در آسیا و اروپا نیز ، تعداد زنان مبتلا به ایدز به شدت در حال افزایش است.

3- در حدود 15 تا 71% زنان در جهان به خاطر خشونت های جنسی یا فیزیکی همسرانشان رنج می برند. و این آسیب تحت تاثیر زمینه های اجتماعی و اقتصادی است که نهایتا نتایج و عواقب بدی  برای سلامت زنان دارد.

4- بعضی از مطالعات نشان می دهد که از هر 5 دختر زیر 15 سال، یک نفر  مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرد.

5- با اینکه ازدواج زود هنگام در اغلب کشورها کاهش یافته ولی با این حال نزدیک به 100 میلیون دختر زیر 18 سال ازدواج می کنند، که از این مقدار یک سوم از آنها مربوط به کشورهای در حال توسعه هستند. دختران نوجوان اطلاعات کافی راجع به مسائل و حقایق جنسی ندارند و بیشتر در معرض انتقال بیماری های مقاربتی همچون ایدز هستند.

6- در حدود 14 میلیون نفر از دختران نوجو ان هر سال مادر می شوند که 90% آنها در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.
7- هر روز 1600 زن و بیش از 10 هزار نوزاد به خاطر عواقب و عوارض قابل پیشگیری در دوران بارداری و زایمان فوت می کنند. که باز هم 99% از این مادران و 90% این نوزادان مربوط به کشورهای در حال توسعه هستند.

8- در اغلب کشورها، زنان مسئولیت پخت و پز منزل را به عهده دارند و متاسفانه اغلب آنها هنوز روی اجاق های سنتی اقدام به طبخ می کنند که در نتیجه مخلوطی از انواع آلودگی های هوایی را تنفس می کنند و مبتلا به بیماریهای تنفسی می شوند. این آلودگی مسئول مرگ نیم میلیون ا نفر از زنانی است که از این بیماری های تنفسی رنج می برند.  در حالی که تنها 12% مردان به خاطر استعمال دخانیات می میرند. در طول بارداری نیز ، قرار گرفتن در معرض این آلودگی باعث می شود که جنین به صورت کم وزن بدنیا بیاید .حتی ممکن است باعث تولد نوزاد مرده شود.

9 – در جهان به طور کلی و در تمام سنین ، زنان به طور قابل توجهی بیشتر از مردان در معرض آسیب های چشمی هستند و از آن رنج می برند. با این حال همه این افراد دسترسی یکسانی به مراکز درمانی برای مداوا ندارند و بعلاوه تفاوت ها ی فرهنگی در درمان و جراحی زنان هم نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha