افتتاحیه بیست و ششمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان و دوازدهمین همایش ملی پرستاری کودکان برگزار شد.

سلامت نیوز: افتتاحیه بیست و ششمین همایش بین المللی بیماریهای کودکان و دوازدهمین همایش ملی پرستاری کودکان برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس مرکز طبی کودکان در افتتاحیه بیست و ششمین همایش بیماریهای کودکان و دوازدهمین همایش پرستاری کودکان گفت: این همایش را در حالی آغاز می‌کنیم که الگوی بیماریها در سالهای اخیر تغییر کرده است.

علی ربانی افزود: بحث‌هایی را که کمیته علمی همایش برای پنج روز برگزاری همایش در نظر گرفته بر اساس نیازسنجی‌هایی است که در سال گذشته یا در طول سال انجام شده است.

ربانی در مورد موضوعات مورد بحث در همایش گفت: یکی از موضوعات اصلی همایش مسئله چاقی در کودکان است که معضلی رو به افزایش در تمام دنیاست که در این همایش برای پیشگیری از آن راهکارهایی را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: از دیگر مطالبی که به دلیل عدم آگاهی‌های کافی گریبان گیر کشور است بیماریهای متابولیک است که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز طبی کودکان ادامه داد: همچنین بحث‌هایی را در مورد بیماری تالاسمی خواهیم داشت. زیرا بیشترین حجم تالاسمی ماژور را در کشور داشتیم که خوشبختانه در حال کنترل است.

ربانی همچنین بحث‌هایی در مورد ویروس‌های جدید مثل ابولا و پنل‌هایی با موضوعات رشد، بلوغ و غیره را از دیگر موضوعات این همایش عنوان کرد.

وی با اساسی دانستن نقش آموزش به بیمار گفت: بسیاری از اطلاعات تئوری ما به صورتی است که نمی‌توانیم آموزش درستی را به بیمار بدهیم. این در حالیست که برخی بیماریها نظیر دیابت بر پایه آموزش به مریض هستند.

ربانی در ادامه اظهار کرد:‌ تشخیص‌های دوران جنینی، کودک آزاری، بیماریهای روانپزشکی کودکان و بحث‌هایی در مورد نوجوانان از موضوعاتی است که در طول کنگره خواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به بحث اخلاق پزشکی گفت: بحث اخلاق در پزشکی، رعایت حقوق مریض و رفتار درست با مریض از واجبات حوزه پزشکی است که در این کنگره نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha