زلزله‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر مورموری در استان ایلام را لرزاند.

سلامت نیوز: زلزله‌ای به بزرگی 5.6 ریشتر مورموری در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این زلزله در ساعت 17:05 در عمق 10 کیلومتری زمین در مورموری استان ایلام رخ داد.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تایید این خبر از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده مورموری خبر داد و به ایسنا گفت: تا کنون خساراتی از این زلزله گزارش نشده است.

مصدومیت 4 تن در زلزله مورموری تا کنون

مدیرکل بحران استان ایلام از مصدومیت 4 تن در پی زلزله دقایقی پیش در مورموری خبر داد.

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره گفت: در پی این زلزله 5.6 ریشتری که در ساعت 17:05 مورموری در استان ایلام را لرزاند تا به این لحظه 4 نفر از ساکنان این منطقه مجروح شده‌اند و مسیر مورموری نیز به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های ارزیاب به روستاهای این منطقه اعزام شده‌اند، خاطرنشان کرد: دست‌کم 12 روستا متاثر از این زلزله هستند و میزان خسارت و شمار آسیب‌دیدگان از سوی گروه‌های ارزیاب اعلام خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه دقایقی بعد از زلزله 5.6 ریشتری مجددا پس لرزه‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر همین منطقه را لرزاند، اظهار کرد: مردم منطقه دچار وحشت شده و در خیابان‌ها هستند؛ اما اوضاع تحت کنترل است.

افزایش مصدومان زلزله مورموری به 6 تن

مدیر کل بحران استان ایلام از مجروح شدن 6 تن در زلزله 5.6 ریشتری مورموری خبر داد و گفت: در پی این زلزله خساراتی نیز به بخش‌های مسکونی وارد شده است.

احمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت زلزله 5.6 ریشتری مورموری در استان ایلام خاطرنشان کرد: برابر آمار دانشگاه علوم پزشکی در پی این زلزله تنها 6 تن مصدوم شده‌اند که وضعیت تمامی آنان رضایت‌بخش است و تنها دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

او با بیان این که مسیر مورموری به دهلران و محور مورموری به دشت عباس در پی ریزش کوه مسدود شده بود خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده محور مورموری به دهلران به طور کامل بازگشایی شد و محور مورموری به دشت عباس نیز تا ساعاتی دیگر به طور کامل بازگشایی می‌شود.

مدیر کل بحران استان ایلام با بیان این که به تعدادی از واحدهای مسکونی نیز در پی این زلزله خساراتی وارد شده اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب در محل هستند و پس از بررسی‌های لازم میزان دقیق این خسارات اعلام می‌شود.

کرمی درباره اسکان اضطراری این افراد خاطرنشان کرد: در شورای بحران مصوب شد تا از فردا چادرهای امدادی در اختیار این افراد قرار بگیرد.

وی درباره وضعیت آب و برق مناطق اظهار کرد: جریان آب و برق در مناطق زلزله زده برقرار است و مشکلی در این خصوص رخ نداده است.

مدیرکل بحران استان ایلام گزارش دقیق از میزان خسارات این حادثه را منوط به بررسی تیم های ارزیاب از مناطق کرد و افزود: فرماندار نیز در محل حادثه حاضر شده و تمامی تیم‌ها و دستگاه‌های امدادی تا 48 ساعت آینده در آماده‌باش کامل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha