پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 123870

یک متخصص زنان و زایمان گفت: سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت تبدیل شدن به سایر سلول‌های بدنی را دارند و به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردارند.

همه چیز درباره سلول‌های بنیادی خون بندناف

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان گفت: سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت تبدیل شدن به سایر سلول‌های بدنی را دارند و به همین جهت از اهمیت بالایی برخوردارند.

دکتر لیلا رحمانی در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: خون بندناف، سلول‌های بنیادی هستند که در بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار میگیرد و موارد استفاده آن در برخی بیماری‌ها در حال تحقیق و در برخی دیگر مانند کبد در حال انجام است. به همین منظور ذخیره‌سازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود:‌ سلول‌های بنیادی در خون بندناف در بیشتر موارد از لحاظ خونی استفاده و حدود 5 سال نگهداری می‌شود تا در صورت بیماری و نیاز فرزند یا اعضای خانواده استفاده شود.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: سلول‌های بنیادی خون بندناف رشد می‌کنند و قابلیت تبدیل شدن به غضروف، بافت کبد و حتی قابلیت تبدیل شدن به سایر سلول‌های بدن را دارد به همین منظور ذخیره‌سازی آن‌ها اگرچه هزینه‌بر است اما از نظر درمانی ارزش بالاتری دارد.

رحمانی خاطرنشان کرد: بهترین و مناسب‌ترین زمان برای بارداری و شیردهی بین 25 تا 30 سال است و هر چه این سن افزایش یابد احتمال و میزان باروری کم می‌شود به طوری که به ازای هر سال سن قدرت باروری 25 درصد کاهش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha