پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 123872

آیا می دانستید که غذاهای آماده، علاوه بر این که باعث اضافه وزن می شود، می تواند روی خلق و خوی شما نیز تأثیر منفی بگذارد؟ ممکن است شما هم بعد از مصرف فست فود احساس بی حوصلگی کنید. این یکی از علایم مصرف زیاد فست

فست فودها مغز شما را هدف می‌گیرد

سلامت نیوز: آیا می دانستید که غذاهای آماده، علاوه بر این که باعث اضافه وزن می شود، می تواند روی خلق و خوی شما نیز تأثیر منفی بگذارد؟ ممکن است شما هم بعد از مصرف فست فود احساس بی حوصلگی کنید. این یکی از علایم مصرف زیاد فست فودهاست.

احساس بی حوصلگی می کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،محققان کانادایی دریافته اند که حتی فکر کردن درباره غذاهای آماده باعث می شود فرد عجولانه تصمیم بگیرد. یعنی در این شرایط فرد عجولانه و از سر بی حوصلگی ترجیح می دهد غذاهایی که سریع آماده می شود، استفاده کند و این چرخه ادامه پیدا می کند.

به افسردگی مستعد می شوید

افـــــرادی که فست فـــــــود می خورند ۵۱ درصد بیشتر از دیگران دچار افسردگی می شوند. هر چه مصرف همبرگر، پیتزا و سیب زمینی سرخ شده زیاد شود، خطر بروز افسردگی نیز افزایش می یابد. بررسی بیشتری لازم است تا مشخص شود آیا مصرف فست فود افسردگی ایجاد می کند یا این که افراد افسرده تمایل به خوردن فست فود پیدا می کنند. با این حال مصرف زیاد فست فود با تأثیرگذاری منفی، خطر افسردگی را نیز افزایش می دهد.

تند و زیاد می خورید

آنچه باعث می شود فست فود را سریع بخورید طعم غذا نیست بلکه محیطی است که در آن قرار دارید. در واقع طراحی این رستوران ها به گونه ای است که باعث خوردن سریع می شود، رنگ هایی مانند زرد و قرمز ذهن را تحریک می کند. استفاده از نورهای رنگی و موسیقی بلند نیز باعث تندخوری می شود.

مغز به قند اعتیاد پیدا می کند

مردم تصور می کنند که فست فود سرشار از کالری و چربی است اما خیلی از ما فراموش می کنیم که برخی از غذاها سرشار از قند است. مصرف قند زیاد باعث بیماری قلبی، دیابت و چاقی مفرط می شود. هر چه ماده قندی بیشتری مصرف شود، اشتها به مصرف قند نیز افزایش پیدا می کند.

خرج کردن بدون حساب و کتاب

برخی گمان می کنند مصرف غذاهای آماده یعنی کاهش اتلاف وقت و هزینه.اما خوب است بدانید تحقیقات نشان می دهد خانواده های ساکن در محله هایی که در آن رستوران زیاد است نسبت به خانواده های دیگر پس انداز کمتــــــری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha