یک متخصص چشم در خصوص عوامل مؤثر در بروز نابینایی گفت: بیماریهای ارثی از عوامل مهم در بروز نابینایی هنگام بدو تولد است که خانوادهها باید به این نکته توجه کنند.

سلامت نیوز: یک متخصص چشم در خصوص عوامل مؤثر در بروز نابینایی گفت: بیماریهای ارثی از عوامل مهم در بروز نابینایی هنگام بدو تولد است که خانوادهها باید به این نکته توجه کنند.

آرمان فکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: از جمله بیماریهای دخیل در امر نابینایی، بیماریهای ارثی است که شامل طرحهای خاصی می‌شود، به طوری که برخی از این بیماریها وابسته به جنساند. یعنی تمایل به جنس خاصی دارند. برخی صفت مغلوب و برخی ارث غالب دارند گروهی هم ارث شناخته شده ندارند، ولی باعث عدم کارآمدی چشم و اختلالات آنزیمی در چشم می‌شود که در نهایت منجر به نابینایی می‌شود.

وی افزود: بعضی بیماریهای مادرزادی نیز در امر نابینایی تأثیرگذار هستند، چرا که همه بیماریهای مادرزادی ارثی نیست. برخی از این بیماریها مربوط به عفونت مادر در دوران بارداری می‌شود. همچنین مصرف تعدادی از داروها و ضرباتی که مادر این دوران متحمل می‌شود ممکن است باعث بروز نابینایی شود.

این متخصص با اشاره به بحث پیشگیری در این زمینه، تصریح کرد: افرادی که در خانوادههای خود بیماریهای ارثی دارند حتماً قبل از ازدواج به مشاوره ژنتیک مراجعه و در صورت نبود مشکل اقدام به ازدواج کنند. در ضمن مرد خانواده باید شرایط را به لحاظ غذایی و محیطی برای همسر خود فراهم کند تا کم‌ترین مشکلات در خصوص بیماریهای مادرزادی به وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha