رسانه‌های محلی اعلام كردند: سالانه 10 هزار كودك فیلیپینی در اثر ابتلا به بیماری اسهال، جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت و دپارتمان بهداشت فیلیپین، طی هفت سال گذشته حدود 70 هزار كودك در این كشور در اثر ابتلا به اسهال جان خود را از دست دادند كه به این ترتیب این بیماری چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در میان كودكان فیلیپینی زیر پنج سال محسوب می‌شود.

دپارتمان بهداشت این كشور با اشاره به این امر كه میزان قربانیان این بیماری در فیلیپین تقریبا دو برابر سایركشورهای جنوب شرق آسیا و آسیای شرقی است،‌اعلام كرد: در مطالعه‌ای كه اخیرا در زمینه شمار مبتلایان به اسهال صورت گرفته و گزارشی كه در این رابطه منتشر شده معلوم شد در حال حاضر فیلیپین یكی از 13 كشوری است كه بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را دارد و به شدت از این حیث خسارت جانی دیده است.

بر اساس این تحقیق، حدود 5/1 میلیون كودك زیر سن پنج سال به دلیل فقدان دسترسی به آب سالم و تجهیزات بهداشتی اولیه و اقدامات ضعیف بهداشتی به اسهال مبتلا می‌شوند.

بر اساس تحقیقات بهداشتی كه اخیرا از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام شده حدود 90 درصد از مردم جهان قبل از غذا خوردن دستهای خود را می‌شویند اما متاسفانه این آمار در مورد كودكان و نوجوانان زیر 12 سال به كمتر از 50 درصد می‌رسد كه نشان دهنده بهداشت ضعیف و نامطلوب در بین كودكان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha