پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 123884

بیمار مرگبار ابولا که این روزها در غرب قاره آفریقا قربانی می گیرد، بعد از درمان بیمار نیز وی را از نظر روحی و جسمی راحت نمی گذارد.

ابولا؛ زندگی وحشتناک حتی پس از درمان

سلامت نیوز: بیمار مرگبار ابولا که این روزها در غرب قاره آفریقا قربانی می گیرد، بعد از درمان بیمار نیز وی را از نظر روحی و جسمی راحت نمی گذارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: ... و ما که از ابتلا به بیماری ابولا درمان پیدا کرده ایم چه آینده ای خواهیم داشت و چه بر سر ما خواهد آمد؟

ماری بونگو یکی از شهروندان جمهوری دمکراتیک کنگو که از نجات یافتگان بیماری ابولا است با ذکر این جملات، نگرانی شدید خود را از آینده پس از درمان بیان کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: بیشتر از جملات وی نگاه ناامیدانه وی است.

بنابر این گزارش، ماری بونگو58 ساله بعد از 30 روز تلاش کادر درمانی در اواسط شهریور ماه گذشته مرکز درمانی را ترک کرد و به آغوش خانواده اش بازگشت.

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از این گزارش نوشت: کابوس وی در این مدت پایان نیافته و هر چند در مناطق جنگلی به ادامه زندگی پرداخته ولی این فشار روحی را بر جسم خود حس می کند.

وی پس از اینکه به محل اقامت خود بازگشت متوجه این مشکل شد که شمار زیادی از نزدیکان سببی اش از جمله نوه های وی به تب توام با خونریزی مبتلا هستند ولی شوهر وی از فاجعه در امان مانده است.

این بیمار درمان شده مبتلا به ویروس ابولا در ادامه گفت: من نمی توانم نبود و مرگ نزدیکانم را شاهد باشم.

از سوی دیگر  اوله آ بالائی وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: ما یک مرکز روان درمانی را برای افرادی که از بیماری ابولا نجات پیدا می کنند و اعضای خانواده خود را از دست داده اند، ترتیب داده ایم.

وی افزود: بیماری ابولا حتی اسمش برای مردم و مقامات وحشت انگیز شده است. این وحشت طبیعی است، ولی نباید بیش از حد غلو کرد.

خانم بونگو وقتی راهی شهر و زادگاهش شد، وزیر بهداشت وی را همراهی کرد تا به مردم بگوید که نباید بیش از اندازه وحشت داشته باشند باید رعایت کنند و فرد درمان شده را به جامعه خود بپذیرند.

وزیر بهداشت جمهوری دموکراتیک کنگو تاکید کرد: افرادی که درمان شده اند دیگر خطری ندارند و می توانند به جامعه بازگردند و همانند مردم عادی به زندگی خود ادامه دهند، زیرا بدن آنها در مقابل ویروس مقاوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha