پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 123889

با کمی سرد شدن هوا، بسیاری از ما وسوسه می شویم که دستگاه های گرمایشی را روشن کنیم اما مقاومت در برابر این وسوسه، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، باعث کاهش وزن نیز می شود.

سلامت نیوز: با کمی سرد شدن هوا، بسیاری از ما وسوسه می شویم که دستگاه های گرمایشی را روشن کنیم اما مقاومت در برابر این وسوسه، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، باعث کاهش وزن نیز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،  دو نوع چربی در بدن وجود دارد؛ چربی سفید که کالری های اضافه را جذب می کند و در شکم، پهلو و کشاله پا ذخیره می شود و چربی قهوه ای که وظیفه سوزاندن کالری ها و همزمان تولید گرما را به عهده دارد.کودکان چربی قهوه ای بیشتری دارند که آن ها را گرم نگه می دارد. بزرگسالانی که چربی قهوه ای بیشتری دارند نسبت به افراد دیگر که چربی کمتری دارند لاغرتر هستند.

به همین دلیل برخی افراد با کمترین فعالیت به وزن ایده آل می رسند در حالی که برخی افراد باید سخت تلاش کنند تا وزن کم کنند. در بررسی های جدید، محققان، یک روند مولکولی را در مغز کشف کردند که خوردن را کنترل می کند و چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل می کند. این روند روی میزان انرژی که می سوزانیم و وزنی که کم می کنیم، تاثیر می گذارد.

به گزارش سایت «MSN»،به گفته محققان، این کشفیات می تواند در مقابله با چاقی مفرط، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان و اختلالات عصبی موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha