سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش داد: حدود 450 میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری روانی هستند و این آمار بالا بر ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره مقوله مهم بهداشت روانی تاکید می‌کند.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارش داد: حدود 450 میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری روانی هستند و این آمار بالا بر ضرورت آموزش و اطلاع‌رسانی درباره مقوله مهم بهداشت روانی تاکید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مشکلات و اختلالات روانی که امروزه صدها، هزاران و حتی میلیون‌ها نفر را درگیر کرده‌اند با تغییر دیدگاه سنتی مردم و کنار گذاشتن تفکرات قدیمی کاهش خواهد یافت؛ چرا که این دست تفکرات غلط و ترس از ننگ اجتماعی، زندگی مردم را به طور جدی تهدید می‌کند. آمارها نشان می‌دهد در انگلیس از هر چهار نفر یک نفر دچار مشکلات روانی است، اما در حقیقت 9 نفر از هر 10 نفر به یک مرکز سلامت روان در انگلیس اعلام کرده‌اند که از بیان مشکلات خود واهمه دارند. بیش از نیمی از این افراد معتقدند این ترس‌های اجتماعی دردناکتر از خود بیماری است.

در واقع مدیریت و کنترل مشکلات روانی می‌تواند به اندازه یک بیماری فیزیکی طولانی‌مدت، سخت باشد، اما در این نوع بیماری‌ها، مبتلایان معمولا با دیگران از مشکل‌شان صحبت نمی‌کنند. مثل اینکه یک بیمار آسمی یا دیابتی نتواند به دیگران بگوید بیمار است. صحبت کردن در ارتباط با مشکلات روانی در میان بیماران و حتی افرادی که دچار بیماری نیستند می‌تواند بسیار موثر باشد.

هرچند در برخی کشورها نگرش جمعی نسبت به بیماری‌های روانی به دنبال برنامه‌های سلامت به شدت تغییر کرده؛ اما هنوز مسیر طولانی‌تری برای غلبه بر این ترس‌های اجتماعی باقی است و در این زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش جهانی مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha