چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1239

در حالیكه بر اساس گزارش 2007 بانك جهانی، ایران سالانه‌ 8/2 برابر جهان از آلودگی هوا خسارت دیده و خسارت آلودگی هوا در كشور ‌26برابر سوئد و فرانسه شده است، مدیر طرح جامع كاهش آلودگی هوای تهران با انتقاد شدید از كندی سیكل گردش كار در داخل این سازمان گفت: برخی‌ها در داخل سازمان حفاظت محیط زیست دنبال ماده و تبصره می‌گردند كه طرح كاهش آلودگی هوای تهران اجرا نشود!

تهرانی‌ها سالانه‌٧/٢میلیون تن سم می‌خورند

دكتر فتح الله امی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینكه فاز دوم طرح جایگزینی موتورسیكلت‌های دو زمانه 8 ماه زودتر از مهلت تعیین شده به پایان رسید، افزود: از سازمان مدیریت درخواست كردیم فاز سوم این طرح را در سال جاری اجرا كنیم كه با موافقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور مقرر شد به غیر از جایگزینی موتورسیكلت‌های بنزینی، موتورسیكلت‌های برقی نیز در این فاز جایگزین موتورسیكلتهای دو زمانه فرسوده تهران شوند.

وی با اشاره به بروكراسی حاكم در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اجرای این طرح باید از دفتر حقوقی، امور مالی و ذیحسابی استعلام كرده و تایید رییس سازمان محیط زیست را داشته باشیم كه این امر از موانع اصلی كاهش آلودگی هوای تهران است.

به گفته مدیر طرح جامع كاهش آلودگی هوای تهران برخی از بخش‌های سازمان حفاظت محیط زیست كند و مانع اجرای طرح كاهش آلودگی هوای تهران بوده و عده‌ای دنبال ماده و تبصره می‌گردند كه بودجه كافی به این طرح داده نشود.

وی با اشاره به این كه روزانه 30 میلیون لیتر بنزین در تهران مصرف شده و این معادل انفجار یك بمب 20 هزار تنی بنزین در پایتخت است، افزود: مردم تهران سالانه 7/2 میلیون تن سم می‌خورند كه این امر موجب بروز بیماریهای مزمن، سرطان و غیره می‌شود.

مدیر طرح جامع كاهش آلودگی هوای تهران با تاكید بر اینكه باید مالیات خودروهای پرمصرف در شهرهای آلوده افزایش یابد به ایسنا گفت: بدین ترتیب خودروهای پرمصرف ملزم می‌شوند تا در 8 شهر آلوده كشور تردد نكنند.

وی با اشاره به اینكه 70 درصد مردم تهران فاقد خودرو هستند، افزود: این درحالیست كه همگی باید آلودگی ناشی از خودروها را استنشاق كنند.

امی با اشاره به آلودگی هوا در تهران گفت: بر اساس گزارش بانك جهانی در سال 85 حداقل 6/2 میلیون تن آلاینده وارد هوای تهران شده است. از سوی دیگر دولت ایران در سال جاری 8 میلیارد دلار خسارت آلودگی هوا پرداخت كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha