مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از آغاز ثبت نام بیماران هموفیلی کشور برای دریافت سهام عدالت خبر داد.

احمد قویدل در گفتگو با مهر اظهارداشت: بر اساس تفاهم نامه فی مابین وزارت بهداشت و انجمن های حامی بیماران خاص که شامل هموفیلی ، تالاسمی ، دیالیزی و ام اس می شود ، کار ثبت نام بیماران خاص و افراد خانوار مشمول سهام عدالت به انجمن های حامی این بیماران با نظارت مسئولان بیماران خاص در دانشگاههای علوم پزشکی واگذار شده است.

وی افزود: انجمن های حامی بیماران خاص با این اعتقاد که در مسیر جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای سهام عدالت می توانند اطلاعات مربوط به بیماران تحت پوشش خود را تکمیل کنند، در این حرکت مشارکت نموده و بر اساس قرار همکاری ، انجمن ها در هر نقطه ای از کشور که یک انجمن پوشش لازم را نداشته باشد از طریق انجمن های دیگر کار ثبت نام بیماران خاص را انجام خواهند داد.

قویدل اظهارداشت : البته بعید است تا اول مهر بنابر نظر دبیرخانه سهام عدالت، این فعالیت کامل شود اما بی تردید همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهند داد.

وی با عنوان این مطلب که علاوه بر بیماران خاص ، اعضای خانوار این بیماران در این طرح مشمول سهام عدالت هستند ، ادامه داد: تعریف اعضای خانوار برای بیماران متاهل و مجرد تفاوت دارد.

به گفته مدیرعامل کانون هموفیلی ایران ، اعضای خانوار بیماران متاهل شامل همسر، فرزندان و هر فرد دیگری که قانونا تحت تکفل فرد بیمار قرار دارد ، می شود که می تواند خواهر و برادر مجرد و پدر یا مادر باشد که در یک خانه با بیمار زندگی می کنند.

قویدل تاکید کرد: کفالت افراد با ارائه حکم دادگستری یا ارائه دفترچه بیمه فرد تحت تکفل اثبات می شود.

وی افزود: برای بیماران مجرد این افراد شامل پدر و مادر ، خواهر و برادرآنان است.

قویدل ، مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت را اصل شناسنامه و کارت ملی بیمار و اعضای خانوار به همراه فتوکپی و همچنین آدرس کامل پستی به همراه کد پستی اعلام کرد و گفت: هر انجمن از این فرصت برای تکمیل بیماران خود نیز استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به وجود بیش از 6800 بیمار هموفیلی در سطح کشور ، افزود: 1800 نفر از این بیماران در تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha