وزیر بهداشت گفت: تدوین طرح بهورزی منطبق با نیازهای کشورمان، آن را به یک طرح موفقیت آمیز و کم نظیر در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

سلامت نیوز:دکتر سید حسن هاشمی که به دعوت "محمد موذن اوغلو" همتای ترک خود به آنکارا سفر کرده است، در ملاقات با "رجب آکداغ " وزیر سابق بهداری و سلامت ترکیه گفت: داشتن یک نظام سلامت کارآمد با استفاده از تجربیات دیگر کشورها و انطباق آن با نیازهای خود و در طول زمان میسر می شود.

وی در خصوص اجرای طرح بهورزی در ایران گفت: کشور ما طرح بهورزی را منطبق با نیازهایش تدوین کرده و این یک طرح موفقیت آمیز و کم نظیر در منطقه و جهان است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح کلی استراتژیک در حوزه سلامت شامل آموزش، درمان، بهداشت و بیمه ها و تحقیقات است، گفت: بودجه سالجاری حوزه بهداشت و درمان به دستور رییس جمهوری تا دو برابر افزایش یافته و این نشانگر جدیت دولت در حمایت از بخش سلامت است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشهای خصوصی دو کشور در زمینه سلامت می توانند همکاریهای نزدیکی داشته باشند.

هاشمی در خصوص تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: شرکت های ترکیه همانند شرکت های بین المللی دیگر یا با مشارکت با شرکت های ایرانی می توانند در مناقصه های تامین این ملزومات و سایر زمینه های دیگر شرکت کنند و ما از این مساله استقبال می کنیم.

در این دیدار، "رجب آکداغ" که به مدت 11 سال وزارت بهداری و سلامت ترکیه را عهده دار بوده است و از وی به عنوان عامل اصلی تحول و دگرگونی در نظام بهداشت و درمان ترکیه یاد می شود، گفت: ایران عزم جدی در تغییر و دگرگونی در نظام سلامت خود دارد.

وی در تشریح تجربیات خود افزود: برای تغییر در نظام سلامت باید به جای تغییرات جزیی، تغییرات کلی و یکپارچه را اجرا کرد .

آکداغ با اشاره به اینکه طرح های ارایه شده از سوی بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی در بسیار کشورها موفق نیست، گفت: علت اصلی مساله این است که در این طرحها شرایط کشورهای مختلف در نظر گرفته نمی شود و عمدتا ریشه یابی نمی شود. الگوهای ارایه شده می باید منطبق بر نیازهای بومی باشد.

بنا بر این گزارش، وزیر بهداشت بعد از دیدار با محمد موذن اوغلو همتای ترک خود، از بیمارستان آتاترک در آنکارا و نیز مرکز کنترل پزشک خانواده دیدن می کند و پس از آن به تهران بازخواهد گشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر فهمی ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    درخصوص بهورزان فقط حرفه وبس .مسئولین به مشکلات انها توجهی ندارند بیشترین وسختترین کارها را به بهورزان محول کرده اند بیشتر طرحهای سلامت را بهورزان انجام میدهند ولی دستمزدها را به پزشکان و ماماها میدهند چون ازانها میترسند زیر میزی بگیرد ولی بهورز ترسی ندارد هر موقع دلشان بخواد لهش میکنند چون ضعیف ترین قشر کارکنان دولت انها هستند ضعیف کشی هم اسانتر ازهمه چیزاست ولی درقیامت باید جوابگو باشند ما کسی را برای دفاع از خود نداریم خیلی ازبهورزان به مشکلات روحی وروانی دچار شده اند میتوانید تحقیق کنید چقدر مشکلات .دیگه بس است
  • امیر فهمی ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    درخصوص بهورزان فقط حرفه وبس .مسوولین به مشکلات انها توجهی ندارند بیشترین وسختترین کارها را به بهورزان محول کرده اند بیشتر طرحهای سلامت را بهورزان انجام میدهندولی دستمزدها را به پزشکان وماماها میدهند چون ازانها میترسند زیر میزی بکیرد ولی بهورز ترسی ندارد هر موقع دلشان بخواد له ش میکنند چون صعیف ترین قشر کارکنان دولت انها هستند صعیف کشی هم اسانتر ازهمه چیزاست ولی درقیامت باید جوابگو باشند ما کسی را برای دفاع از خود نداریم خیلی ازبهورزان به مشکلات روحی وروانی دچار شده اند میتونید تحقیق کنید چقدر مشکلات .دیگه بس است