جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 123945

عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشورضمن تاکید بر لزوم با کیفیت بودن شیر توزیعی مدارس، در عین حال اظهاراتی مبنی بر وجود کلسیم بیشتر در شیرهای پرچرب را رد کرد

سلامت نیوز : تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد کیفیت شیر مدارس با بیان اینکه در حال حاضر در این مورد آنالیزی نداشتیم و اطلاعات ما بر اساس اطلاعات سال 86 است، گفت: در سال 86 در جلسه‌ای که با مسوولین صنف لبنیات داشتیم، تاکید کردیم که شیر مدارس باید به لحاظ پروتئین، کلسیم، بار میکروبی و سایر شاخص‌ها با کیفیت‌ترین شیر باشد.

 

نیستانی در پاسخ به سوالی مبنی بر بیشتر بودن کلسیم شیرهای پرچرب نسبت به کم چرب، گفت: این موضوع را تایید نمی‌کنیم، زیرا هر چه محتوای چربی محصول لبنی بالاتر باشد در واحد حجم، میزان کلسیم آن کمتر می‌شود.

 

وی افزود: بنابراین چنین چیزی موضوعیت ندارد، زیرا کلسیم در فاز چربی شیر نیست و احتمالا شیرهای کم چرب به لحاظ کلسیم غنی‌تر هستند. ضمن اینکه چربی اگر بالا باشد یکی از عوامل دفع کلسیم است.

 

نیستانی همچنین ازبرنامه ملی مراقبت از غذا و تغذیه به عنوان مهم‌ترین برنامه در دست انجام انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور خبر داد و گفت: درصدد کسب اطلاعات به روز در مورد وضعیت تغذیه مردم و مشکلات تغذیه‌ای آنها برای ارائه به سیاستگذاران در جهت تصمیم‌گیری و اقدام به موقع و سریع برای رفع این مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha