رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در جلسه ای که اخیرا با معاون درمان وزارت بهداشت، ایشان خیلی صریح و شفاف گفت که زیر بار اجرای این قانون نمی رود.

جواب رد معاون وزیر بهداشت به پرستاران

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با انتقاد از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در جلسه ای که اخیرا با معاون درمان وزارت بهداشت، ایشان خیلی صریح و شفاف گفت که زیر بار اجرای این قانون نمی رود.

یعقوب قدسیان در گفتگو با مهر به مشکلات جامعه پرستاری با وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ما با دولت قبل مشکلی نداشتیم چون با پرستاران مقابله نمی کردند و فقط قول می دادند. اما، وزارت بهداشت دولت یازدهم علنا با جامعه پرستاری مقابله می کند و زیربار خواسته های پرستاران نمی رود.

وی با عنوان این مطلب که دولت قبل با وعده هایی که می داد زمان را می خرید، افزود: آن موقع هم برای پرستاران کاری انجام نمی شد اما حداقل وعده می دادند. اما در این دولت، نه تنها وعده نمی دهند که مقابله هم می کنند.

قدسیان به دیدار اخیرشان با دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: خواسته ما این است که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، اجرا شود ولی دکتر آقاجانی علنا به ما گفت که زیر بار اجرای آن نمی رود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران، دلیل معاون درمان وزارت بهداشت برای اجرا نکردن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را، نبود بودجه و پول عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت می گوید پول نداریم و مجلس خودش محل تامین اعتبار آن را پیدا کند.

قدسیان با انتقاد از موضع معاون درمان وزارت بهداشت، اظهارداشت: آنها اگر بخواهند قانون را اجرا کنند، پول هست. در دولت قبل، تصمیم گرفته شد 10 از سرانه درمان به این امر اختصاص یابد که چنین نشد. ضمن اینکه دولت یازدهم به اندازه کافی پول به حوزه سلامت تزریق کرده و اگر بخواهند می توانند قانونی که 7 سال است خاک می خورد را اجرا کنند.

وی در پاسخ به اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری چقدر بودجه و اعتبار می خواهد، گفت: قبلا یکبار عنوان شده بود که 12 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد ولی ما معتقدیم که با 3 هزار میلیارد تومان هم می توان این قانون را اجرا کرد. ضمن اینکه جامعه پرستاری فقط می خواهد تعامل و همکاری وزارت بهداشت را ببیند و اگر آنها قول بدهند که این قانون را اجرا می کنند، جامعه پرستاری هم با آنها مدارا و تعامل می کند.

قدسیان با اشاره به موضع منفی معاون درمان وزارت بهداشت در ارتباط با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تاکید کرد: متاسفانه وقتی وزارت بهداشت نسبت به خواسته پرستاری بی اعتنایی می کند، مجبوریم از راههای قانونی اقدام کنیم.

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تابستان 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha