فعالیت های فرهنگی در زمینه افزاش انگیزه زنان برای زایمان طبیعی در کشور باید تشدید شود ، چون تبلیغات منفی در این زمینه نظیر درد زایمان طبیعی ، موجب سوق دادن زنان جامعه به سزارین شده است.

تبلیغات منفی علیه زایمان طبیعی زنان را به سزارین سوق داده است

دکتر اختر اشرفی ، متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هنوز فرهنگ کم خطر بودن زایمان طبیعی در مقایسه با عوارض زایمان سزارین مطرح در بین مردم کشور نهادینه نشده است. بنابراین متاسفانه اغلب خانواده ها سزارین در صورت داشتن شرایط مناسب برای زایمان طبیعی ترجیح می دهند در حالی که سزارین عوارضی به همراه دارد که زایمان به شیوه طبیعی فاقد آن است.

وی اظهار داشت: زایمان طبیعی از مشکلاتی نظیر افتادگی ها و شل شدن بافت بدن که به واسطه بارداری ایجاد می شود ، جلوگیری می کند اما در زایمان به روش سزارین از این عوارض جلوگیری نمی شود.

متخصص زنان و زایمان گفت: برخی زنان با وجود توانایی و عدم مشکل برای زایمان طبیعی از این روش به علت درد ناشی از آن ترس دارند در صورتی که ضمن وجود مراکز خاص برای انجام زایمان بدون درد ، در روش سزارین پس از انجام جراحی مادر باید درد بیشتری را در زمان طولانی تر تحمل کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در برخی مراکز امکان انجام زایمان بدون درد برای زنانی که می توانند زایمان طبیعی داشته باشند، فراهم شده است اما هنوز این فعالیت در کشور به ویژه در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی نهادینه نشده است.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha