شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 124010

تحقیقات پژوهشگران دانشگاه وارویک انگلیس نشان می دهد، ژن های دانمارکی ها به ویژه ژنی که میزان سروتونین در خون را پایین نگاه می دارد در بین مردم دانمارک کمیاب است.

سلامت نیوز: تحقیقات پژوهشگران دانشگاه وارویک انگلیس نشان می دهد، ژن های دانمارکی ها به ویژه ژنی که میزان سروتونین در خون را پایین نگاه می دارد در بین مردم دانمارک کمیاب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ژن یا دی.ان.ای عامل مهمی در میزان شادی و احساس رضایت از زندگی، در کشورهای گوناگون است.

طبق آخرین نظر سنجی ها، وقتی صحبت از میزان رضایت از زندگی در کشورهای مختلف دنیا باشد، دانمارک پیشتاز است.

پژوهشگران انگلیسی می گویند دلیل این برتری را یافته اند: ژن های دانمارکی ها به ویژه ژنی که میزان سروتونین در خون را پایین نگاه می دارد، در بین مردم دانمارک کمیاب است.

«اوجنیو پروتو» اقتصاددان در مورد احساس رضایت دانمارکی ها می گوید:هر چه از نظر ژنتیک از دانمارکی ها دورتر می شوید، میزان رضایت از زندگی یا میزان احساس ذهنی و درونی خوشی هم کاهش می یابد.

پروتو می افزاید:تلاش کرده ایم که از نظر آماری تأثیر ثروت، خدمات رفاهی دولت و فرهنگ را حذف کنیم. با همه تلاشی که کردیم و با حذف این آثار باز هم مشاهده کردیم که بخش بزرگی از تغییرات میزان شادی در کشورهای مختلف، به عوامل ژنتیک مربوط می شود.

بسیاری از متخصصان علم ژنتیک شاید با این نظر مخالف باشند، اما واقعیت این است که جهش ژنتیکی در مردم اکثر کشورهای شاد، کمتر است.

«تام جیلبرت» استاد ژنومیک از دانشگاه کپنهاگ دانمارک می گوید: مشکل اصلی که خود پژوهشگران هم آن را می پذیرند این است که درباره ارتباط ژن مورد نظر با شادی یا افسردگی، توافق نظر وجود ندارد. پژوهش ها در بسیاری از بررسی های ژنیتکی و ژنوم( تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی)، همچنین ادامه دارد.

به گزارش تایم آف ایندیا، گر چه الگوهای ژنتیکی نقش مهمی در میزان شادی دارند اما اینکه ژن مورد نظر باید در بردارنده چه رمزی باشد تا خصوصیت شادی را بوجود می آورد، موضوعی است که باید در بررسی های بعدی معلوم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha