شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 124019

برای داشتن قلبی سالم چه بخوریم؟ روز خود را با چه خوراکی هایی شروع کنیم و چگونه ادامه بدهیم؟ از آنجایی که سلامتی بسیاری از اعضای بدن در گرو سلامت قلب ماست، مراقبت از این عضو حساس اهمیت ویژه ای دارد.

سلامت نیوز : برای داشتن قلبی سالم چه بخوریم؟ روز خود را با چه خوراکی هایی شروع کنیم و چگونه ادامه بدهیم؟  از آنجایی که سلامتی بسیاری از اعضای بدن در گرو سلامت قلب ماست، مراقبت از این عضو حساس اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سلامانه، یکی از عواملی که سلامت قلب ما را تضمین می کند رژیم غذایی صحیح است، از همین رو وب سایت health گزارشی از 10 غذایی که برای قلب ما مفید است نام می برد:


بلغور جو دوسر
روز خود را با کاسه ای جو که سرشار از امگا 3، اسید فولیک و پتاسیم است آغاز کنید. این خوراکی لبریز از فیبر گیاهی، مانع از افزایش سطح کلسترول خون می شود و از گرفتگی عروق جلوگیری می کند.


ماهی سالمون
این ماهی یک منبع غنی برای تأمین امگا 3 بدن است، که می تواند از افزایش فشار خون و لخته شدن خون جلوگیری کند. مصرف 2 بار در هفته این ماهی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را تا یک سوم کاهش می دهد. اگر طرفدار این ماهی نیستید، می توانید ماهی تن، ساردین و شاه ماهی جایگزین آن کنید.


آواکادو
اضافه کردن مقداری آواکادو به ساندویچ یا سالاد به میزان زیادی به سالم ماندن قلب شما کمک می کند. آواکادو  موجب کاهش لیپو پروتئین کم چگال(کلسترول بد) و افزایش لیپو پروتئین پُر چگال(کلسنرول خوب) در بدن می شود. این ماده شگفت انگیز، در جذب انواع کاراتونین ها هم چون بتا کاراتونین و لیکوپن که برای سلامت قلب حیاتی هستند نقش مهمی ایفا می کند.


روغن زیتون
سرشار از چربی های اشباع نشده، کاهش دهنده لیپوپروتئین های کم چگال و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی تنها بخشی از فواید مصرف روغن زیتون است. یافته های دانشمندان حاکی از آن است که جایگزینی این روغن به جای کرده تأثیر به سزایی در کم شدن مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی دارد.


آجیل
گردو، انواع بادام و بسیاری از مغز های دیگر فیبر بدن را افزایش می دهند و یک منبع سالم برای تأمین چربی مورد نیاز بدن هستند. علاوه بر این امگا 3 موجود در آجیل تا حد بسیاری از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.


انواع توت
زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و هر میوه دیگری که در خانواده توت ها دسته بندی می شود، دارای خاصیت ضد التهابی هستند و خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش می دهند. در این میان توت سیاه و زغال اخته  تأثیر شگفتی در سلامت عروق قلبی دارند.


حبوبات
عدس، نخود، لوبیا سیاه و سفید را هرگز فراموش نکنید. این دانه ها را در رژیم غذایی خود جای دهید از امگا3، کلسیوم و فیبر موجود در آنها بهره ببرید.


اسفناج
به لطف وجود لوتنین، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر موجود در اسفناج می توانید قلب سالمی داشته باشید. به گفته پزشکان، احتمال بیماری های قلبی در افرادی که روزانه 2 و نیم واحد سبزیجات مصرف می کنند، 25 درصد کمتر از سایرین است.


سویا
از آنجایی که سویا دانه ای غنی از چربی های اشباع نشده است، یک منبع مفید برای تأمین پروتئین های بدون چربی محسوب می شود که می تواند در کاهش کلسترول نقش مهمی ایفا کند. شیر سویا، یک نوشیدنی لذت بخش است که ترکیب آن با بلغور جو معجونی است برای حفظ سلامت قلب. اما مراقب سویاهایی که با نمک فرآوری می شوند باشید، زیرا این سویاها فشار خون را افزایش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha