رئیس ستاد مکه‌ مکرمه گفت: امروز ۳۲ کاروان از سرزمین وحی وارد کشور می‌شوند و انتقال حجاج ایرانی که از 17 مهر آغاز شده است تا 6 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سلامت نیوز: رئیس ستاد مکه‌ مکرمه گفت: امروز ۳۲ کاروان از سرزمین وحی وارد کشور می‌شوند و انتقال حجاج ایرانی که از 17 مهر آغاز شده است تا 6 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ،آخرین پرواز حجاج ساعت شش و نیم عصر دوشنبه انجام می‌شود و این‌ به‌معنای خالی‌ شدن مکه‌مکرمه از ایرانی‌هاست.

رئیس ستاد مکه‌مکرمه در تشریح آخرین وضعیت حجاج ایرانی مستقر در این شهر گفت: پرواز‌ها با تاخیر اندکی از فرودگاه جده خارج می‌شوند و امیدواریم این روند تا آخرین روز ادامه یابد.

مسعود مجردی درباره اضافه بار حجاج هم گفت: جز در برخی کاروان‌های اهل سنت، این مساله به‌وجود نیامده و در این مورد هم، بارهای اضافه دیروز با یک پرواز مستقل به ایران ارسال شد.

رئیس ستاد مکه با اشاره بدین موضوع که 50 درصد عوامل ستادی تاکنون از این شهر خارج شده‌اند، یادآور شد: از مجموعه 56 هتل در اختیار حجاج ایران نیز 30 هتل تخلیه شده است.

مجردی یادآور شد: ستاد مکه تا زمان حضور آخرین حاجیان ایرانی به کار خود ادامه خواهد داد و هم‌اکنون نیز کلیه واحد‌ها مشغول خدمات‌رسانی‌اند.

وی ادامه داد: البته به دلیل کاهش زائران، نقل از حالت خطی خارج و تعدادی اتوبوس در اختیار مدیران مجموعه‌ها قرار گرفته تا از آن‌ها برای تردد به حرم یا زیارت دوره استفاده کنند.

مجردی درباره احتمال کاهش مدت اقامت زائران در مکه و افزایش این زمان در مدینه هم اظهارداشت: در خواست‌هایی در این‌مورد وجود داشت، اما به دلیل وضعیت مدینه‌منوره امسال چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی به خدمات‌رسانی مرکز پزشکی هم پرداخت و تعداد فوت‌شدگان در مکه را 11 نفر اعلام کرد؛ سه نفر از آن‌ها در مکه دفن شده‌، 9 پیکر به ایران منتقل و دو پیکر نیز بعد از طی مراحل اداری به کشور ارسال خواهند شد.

 امروز شنبه 26 مهر 32 کاروان از سرزمین وحی وارد کشور خواهند شد.

از این تعداد 11 کاروان از استان تهران 7 کاروان از خراسان رضوی 6 کاروان از خوزستان 3 کاروان از آذربایجان شرقی و همچنین از استان‌های زنجان و مازندران نیز هر کدام دو کاروان و لرستان و قم نیز هر کدام یک کاروان تشکیل یافته است.

امسال برای نخستین بار 20 هزار و 500 حاجی با 144 کاروان از طریق فرودگاه امام خمینی به ایران اسلامی باز می‌گردند. این حجاج از استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان و لرستان می‌باشند.

انتقال حجاج ایرانی که از 17 مهر آغاز شده است تا 6 آبان 93 ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha