یک متخصص پوست و مو خارش شدید و ضایعات پوستی را از نشانه‌های بیماری گال دانست و گفت: خانواده فرد مبتلا به بیماری گال در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو خارش شدید و ضایعات پوستی را از نشانه‌های بیماری گال دانست و گفت: خانواده فرد مبتلا به بیماری گال در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: گال بیماری انگلی است که توسط انگل انتقال پیدامی‌کند. نحوه سرایت از طریق انسان به انسان است و انگل بیماری گال در محیط غیر بدن انسان خیلی زنده نمی‌ماند.

وی افزود: این بیماری خارش بسیار زیادی دارد. به سرعت در نتیجه تماس نزدیک و طولانی قابل انتقال است و معمولاً وقتی فردی در خانواده این بیماری را بگیرد و به سرعت درمان نشود سایر اعضای خانواده نیز درگیر این بیماری خواهند شد.

احسانی خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد وقتی فردی به ما به علت خارش شدید پوست مراجعه می‌کند و ما بیماری گال را در وی تشخیص می‌دهیم با بررسی متوجه می‌شویم که سایر اعضای خانواده نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند که همین ابتلای سایر اعضای خانواده تاییدی بر ابتلای این فرد به گال است.

این متخصص پوست ومو تأکید کرد: بیماری گال خود را بین انگشتان، روی مچ دست، ناحیه تناسلی، نوک سینه به صورت زایده پوستی و خارش نشان می‌دهد که در طول شبانه روز ادامه دارد ولی شب‌ها به شدت افزایش می‌یابد و حتی فرد را از خواب بیدار می‌کند.

وی گفت: این خارش واقعاً به درمان‌های معمول پاسخ نمی‌دهد و تنها درمان‌های ضدگال است که می‌تواند خارش‌های گال را کنترل کند که داروهای خاصی دارد و تمام اعضای خانواده نیز باید برای پیشگیری درمان شوند.

احسانی تصریح کرد:‌ وسایل شخصی، روتختی و روبالشی باید حتماً ضد عفونی یا جوشانده شود. احتمال دوباره گرفتن بیماری گال بعد از درمان بسیار زیاد است و یک‌بار ابتلا به گال مصونیت ایجاد نمی‌کند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: این بیماری در مراکز عمومی، سربازخانه‌ها، زندان‌ها و مراکزی که اجتماعات طولانی و زندگی افراد برای مدت طولانی در کنار هم صورت می‌گیرد بسیار بیشتر دیده می‌شود و از طریق تماس بدن با بدن منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: گال در افراد دارای نقص ایمنی دارند یا کسانی که پیوند کلیه شده‌اند، با بیماری‌هایی دارند که ایمنی پایینی دارند می‌تواند خیلی شدید و وسیع باشد.

به گفته احسانی اگر این بیماری به درستی تشخیص داده شود به راحتی کنترل و درمان می‌شود ولی اگر اشتباه تشخیص داده شود با داروهای دیگر از بین نرفته و باقی خواهد ماند.

این متخصص پوست و مو افزود: برای درمان بیماری گال معمولاً در یک هفته دوبار از محلول ضد گال استفاده می‌شود و بیماری و خارش کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری می‌تواند از طریق خارش یک منطقه پوست به مناطق دیگر منتقل شود و در تمام سنین و جنس‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha