معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعتیاد، طلاق و خشونت را سه آسیب اجتماعی مهم در كشور دانست و گفت: در سال های اخیر مساله خشونت در كشور گسترش یافته است و خشم را در خانواده و جامعه می توانیم مشاهده كنیم.

سلامت نیوز: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اعتیاد، طلاق و خشونت را سه آسیب اجتماعی مهم در كشور دانست و گفت: در سال های اخیر مساله خشونت در كشور گسترش یافته است و خشم را در خانواده و جامعه می توانیم مشاهده كنیم.


به گزارش سلامت نیوز، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینكه در بسیاری از كلان شهرهای دنیا مساله کنترل خشم به شهرداری ها مربوط می شود و شهرداری زیر بار كنترل خشونت رفته اند. ما نیز با معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مذاكره كردیم و به توافق رسیدیم كه با همكاری هم، مراكز پیشگیری و آموزش و كنترل خشم را راه اندازی كنیم.
وی ادامه داد: در این زمینه نزدیک به 40 نفر از افراد تحصیلكرده در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس روان شناسی و مشاوره انتخاب و آموزش های مختلف به آن ها ارائه شده است. عوامل بروز خشم كه محیطی، خانوادگی و ... می تواند باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس اقدام به آموزش های عموم مردم و دانش آموزان می نماییم.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: نخستین مرکز پیشگیری و کنترل خشم برای نخستین بار و به صورت پایلوت در منطقه 7 شهرداری تهران، طی یکماه آتی راه اندازی می شود و سپس در استان های اصفهان، البرز و مشهد نیز راه اندازی خواهیم کرد.


گلزاری ادامه داد: همه اعضای خانواده می توانند از این مرکز پیشگیری و کنترل خشم استفاده كنند كه البته آموزش به افراد در معرض خطر پسران و دختران در مقطع سنی نوجوان و جوان، که احتمال خشم در آن ها وجود دارد، مورد توجه بیش تری قرار دارند؛ امیداوریم بتوانیم در مدارس در اجتماع بزرگ دانش آموزان، آموزش و مشاوره ارائه شود. یا ممكن است افراد از كلانتری محل یا مدارس به مرکز پیشگیری و کنترل خشم ارجاع داده شود. روان شناسی بالینی و مشاوره هستند كه ارائه خدمت می دهند، از افرادی استفاده می شود که توانایی شان احراز شده و از كارشناسان علوم ارتباطات و جامعه شناسی نیز در این مراكز حضور دارند.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان با بیان اینکه ویزیت توسط روان پزشكان نیز در صورت نیاز مراكز، هزینه و اعتباراتی دارد كه باید در شهرداری اعتبار آن دیده شود؛ اظهارکرد: آموزش ها رایگان است؛ که هزینه های مشاوره خصوصی را مردم، اداره امور جوانان و شهرداری می پردارند. ساختمان و افراد متخصص به اندازه كافی نداریم. از این رو این طرح بودجه نیاز دارد كه امیدواریم آرام آرام توسعه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha