نتایج مطالعه محققان انگلیسی در مورد تاثیر وراثت بر بهره هوشی نشان می دهد که بهره هوشی وراثتی در کسب 60 درصد نمرات تحصیلی، نقش موثری دارد.

سلامت نیوز: نتایج مطالعه محققان انگلیسی در مورد تاثیر وراثت بر بهره هوشی نشان می دهد که بهره هوشی وراثتی در کسب 60 درصد نمرات تحصیلی، نقش موثری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از صدای روسیه، محققان با بررسی نتایج امتحانات پایان ترم تعدادی از دوقلوها در سال های 2010 تا 2012 میلادی، به تاثیر وراثت بر بهره هوشی پی بردند.

محققان در این مطالعه، نمرات شش هزار و 652 جفت دوقلو را مورد بررسی قرار دادند. این دوقلوها از نوع همسان (منوزایگوتیک) و غیرهمسان (دیزایگوتیک) بودند که در نوع غیرهمسان نقش وراثت تنها 50 درصد است.

مقاسیه هر دو نوع دوقلوها این امکان را فراهم ساخته است تا رابطه میان عملکرد تحصیلی آنها با عوامل وراثتی و نحوه تربیت مشخص شود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که تاثیر وراثت بر نتایج امتحانات نه تنها به هوش فرد بستگی دارد، بلکه عوامل ارثی و اکتسابی نیز نقش موثری در این زمینه ایفا می کنند.

علاوه بر نمرات تحصیلی، دانشمندان به کمک آزمایش های مختلف 83 نوع از ویژگی های روان شناسی دوقلوها را که سطح هوش، اعتماد به نفس، مشکلات انضباطی و رفتاری و میزان سلامت آنها را نشان می دهد، بررسی کردند.

نتایج این آزمایش ها نشان داد که در دوقلوهای غیرهمسان حدود 35 تا 58 درصد این ویژگی ها با عوامل وراثتی و نحوه تربیت ارتباط مستقیم دارد.

نتایج کامل تحقیقات به عمل آمده در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences  منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha