شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 124061

نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین D می‌تواند برای کودکان مبتلا به اگزما مفید باشد.

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که مصرف روزانه مکمل‌های ویتامین D می‌تواند برای کودکان مبتلا به اگزما مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان سلامت معتقدند زمانی که اگزما به عنوان نوعی اختلال التهاب مزمن پوست در فصل زمستان افزایش می‌یابد مصرف ویتامین D به طور قابل توجهی می‌تواند در تسکین علائم این عارضه موثر باشد.

دکتر «کارلوس کامارگو» از بیمارستان عمومی ماساچوست و متخصص ارشد این مطالعه گفت: در بررسی‌ انجام شده روی تعداد قابل توجهی از بیماران که بدنشان از میزان ویتامین D کافی برخوردار نبود آشکار شد که مصرف روزانه مکمل‌های این ویتامین برای این بیماران کاملا مفید بوده است.

شیوه درمانی رایج برای اگزما استفاده کنترل‌شده از نور فرابنفش است که موجب تولید ویتامین D در پوست می‌شود. در این بررسی متخصصان این احتمال را مورد مطالعه قرار دارند که کمبود ویتامین D می‌تواند توجیه کند چرا این بیماری پوستی در فصل زمستان وخیم می‌شود. در این بررسی که روی 107 کودک مبتلا به اگزما انجام گرفت تشدید اگزمای آنان در طول فصل زمستان مشاهده شد. همچنین علائم بیماری این کودکان در شروع مطالعه و یک ماه پس از اتمام آن مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، متخصصان دریافتند کودکانی که از مکمل‌های ویتامین D مصرف کرده بودند به طور متوسط 29 درصد در وضعیت بیماری‌شان بهبود حاصل شده بود در حالی که این رقم در گروه دیگر 16 درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha