رییس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی و ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

سلامت نیوز: رییس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به منظور عدالت در دسترسی و ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور در حال اجراست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمد آقاجانی گفت: این برنامه به منظور ارتقای کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور با هدف افزایش دسترسی مردم به خدمات و مراقبت‌های سلامت در سطح دوم و سوم و جذب و ماندگاری پزشکان در این مناطق تدوین شده است.

دکتر آقاجانی افزود: با اجرای برنامه ماندگاری پزشکان، از طریق پرداخت‌های تشویقی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه‌ تمام‌ وقتی پزشکان و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم، فراهم می‌شود.

رییس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت افزود: در راستای ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌مندی مردم مناطق محروم به خدمات سلامت، طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بسته‌های تشویقی و حمایت‌های همه جانبه جهت جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ساماندهی مناسب نظام ارجاع در سطح تخصصی و فوق تخصصی مناطق کمتر توسعه یافته، حذف پرداخت‌های غیررسمی در این مناطق، اجرای صحیح نظام سطح‌بندی در بخش نیروی انسانی و خدمات سرپایی و بستری از دستاوردهای اجرای این برنامه در چهار ماه گذشته است.

به گفته آقاجانی، تمام پزشکان متخصص، فلوشیپ یا فوق‌تخصص و پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی که به صورت تمام‌ وقت جغرافیایی (اعم از تمام وقت هیات علمی و تمام وقت درمانی) در مناطق کمتر توسعه یافته کشور مشغول به خدمت می‌باشند، مشمول این طرح می‌شوند.

رییس دبیرخانه اجرای ستاد کشوری تحول نظام سلامت در پایان گفت: در چهار ماه اجرای برنامه تاکنون 3600 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در 291 شهر محروم مشمول این برنامه قرار گرفته‌اند که انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به 5000 پزشک متخصص برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شعارمناطق محروم ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    6 0
    "ارتقای عدالت در دسترسی و بهره‌مندی مردم مناطق محروم به خدمات سلامت" لطفا رشته های تخصصی را هم ذکر فرمائید!!!بجز داخلی وکودکان وزنان آنهم به میزان اندک ، هیچکدام از رشته های دیگر در مناطق محروم عملا کار مفیدی نمیتوانند انجام دهند! معلوم نبست وقتی تجهیزات واتاق عمل وجود ندارد توزیع معنایش چیست؟آنهم از نوع عادلانه وازنوع تخصصی وفوق تخصصی!!!!!!حتما توزیع پزشک متخصص وتقسیم کردنشان منظور نظر آقایان است!!!!!!!