عضو انجمن تغذیه ایران گفت: استفاده از داروها و دستگاههای لاغری تایید نشده ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نه تنها معضل چاقی را رفع نمی کند، بلکه به سلامتی افراد آسیب جدی وارد می کند.

سلامت نیوز: عضو انجمن تغذیه ایران گفت: استفاده از داروها و دستگاههای لاغری تایید نشده ازسوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نه تنها معضل چاقی را رفع نمی کند، بلکه به سلامتی افراد آسیب جدی وارد می کند.

پروین افشار در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه اقدام به کاهش وزن با سرعت زیاد به سلامتی آسیب جبران ناپذیری وارد می کند، افزود: تبلیغات متعددی مبنی بر کاهش وزن یک کیلوگرم در هر جلسه نشانگر غیر تخصصی بودن آن فعالیت است و باید از شرکت در این جلسات کاهش وزن به شدت اجتناب کرد.

وی یادآوری کرد: کاهش نیم کلیوگرم وزن در هر هفته اصولی و منطقی است و این موضوع به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارد.

افشار تصریح کرد: متقاضیان هرگز از افراد فاقد صلاحیت و بدون تخصص در زمینه تغذیه و رژیم برای کاهش وزن کمک نگیرند.

وی اظهار کرد: عموم مردم به ویژه افراد چاق به این موضوع توجه کنند که رژیم های اینترنتی با مرجع غیرمشخص و رژیم های نرم افزاری هرگز نتیجه مطلوبی نداشته و علاوه بر عوارض جسمی منجر به برگشت وزن و اضافه وزن بیشتر خواهد شد.

این کارشناس تغذیه مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان، بااشاره به اینکه امروزه افراد دچار چاقی و اضافه وزن با عوارض متعددی مواجه هستند،گفت: چاقی و اضافه وزن زمینه بسیاری از بیماری ها بوده و نه تنها تجمع چربی در بدن باعث دفرمه شدن هیکل و افسردگی و از بین رفتن اعتماد به نفس در بیشتر افراد چاق می شود ، بلکه منجر به بیماری و کاهش کیفیت زندگی نیز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: برای داشتن تن و روحی سالم بهتراست از چاقی و اضافه وزن پیشگیری و در صورت داشتن اضافه وزن و چاقی با روش های اصولی به وزن مناسب و ایده آل رسید.

افشار افزود: چاقی زمینه بسیاری از بیماری ها به شمار می رود و استفاده از روشهای غیر اصولی کاهش وزن و رژیم های غلط سلامتی بدن را با خطر روبه رو می کند، لذا برای رهایی از اضافه وزن و حفظ سلامتی باید به نکاتی مهم از قبیل تبعیت از یک الگوی غذایی مناسب توجه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha