مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: رساندن ذخیره خونی این اداره کل به حد مطلوب نیازمند مشارکت بیشتر شهروندان در امر اهدای خون است.

دکتر مصطفی جمالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر خون و فرآورده های خونی نسبت به یک هفته گذشته وضعیت قابل قبولی دارد و بر این اساس با ادامه این روند در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با مشکل کمبود خون مواجه نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون حضور شهروندان در پایگاه مرکزی انتقال خون واقع در خیابان وصال شیرازی چندین برابر سایر پایگاه ها است، افزود: تقریبا در تمامی نقاط شهر تهران پایگاه های مختلفی برای اهدای خون و به منظور رعایت حال شهروندان مستقر شده است و مردم می توانند به نزدیک ترین پایگاه انتقال خون واقع در محل سکونت شان برای اهدا مراجعه کنند.
وی گفت: شهروندان می توانند برای آگاهی از محل سایر پایگاه های مستقر انتقال خون در سطح پایتخت با تلفن گویای 88972298 تماس گیرند.
مدیر کل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: برای اهدای خون به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر عکسدار و برخورداری از شرایط پایه سلامتی به منظور افزایش ضریب امنیت و سلامت خون ضروری است.
جمالی، طبیعی بودن شمارش هموگلوبین خون، عدم ابتلا به بیماری، استفاده نکردن از داروهای خاص و استروئیدی، نداشتن سابقه حجامت و تاتوینگ را از جمله شرایط پایه سلامتی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: خون اهدایی توسط شهروندان پس از انجام آزمایشات غربالگری، گروه بندی شده و سپس به صورت خون کامل و یا فرآورده های خونی همچون پلاکت و پلاسما به بیمارستان ها و مراکز درمانی برای نجات جان بیماران بر حسب نیاز توزیع می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha