رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری گرگان گفت: پذیرش سیاست یک بام و دو هوای وزارت بهداشت در مقابل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و افزایش یک شبه تعرفه های پزشکی، عادلانه نیست.

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری گرگان گفت: پذیرش سیاست یک بام و دو هوای وزارت بهداشت در مقابل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و افزایش یک شبه تعرفه های پزشکی، عادلانه نیست.

محمد مهدی بطیار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری با انتقاد از تعلل چندین ساله وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: در حالی که به رغم گذشت 7 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی، اجرای این قانون به دلیل مشکل بودجه و بحث اعتباری هنوز عملی نشده است، اخیراً شاهد بودیم که به راحتی پرداختی به پزشکان با تأمین اعتبار 1500 میلیاردی، افزایشی چند برابری یافت.

وی افزود: به نظر می رسد با چنین وضعیتی و تأمین بودجه های این چنینی دیگر مشکل آنچنانی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وجود نداشته باشد. اما متأسفانه سیاست یک بام و دو هوای وزارت بهداشت اجازه این مسئله را نمی دهد این در حالی است که اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری به لحاظ بودجه ای قابل مقایسه با بودجه تأمین شده برای افزایش تعرفه های پزشکی نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری گرگان، ادامه داد: در حال حاضر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تنها راهی است که می تواند درآمدهای گروه پرستاری را تا حدی متعادل کند و اختلافات غیر منطقی به وجود آمده در نظام پرداختی در سیستم سلامت را از بین ببرد.

وی افزود: بی شک تنها راه برای کم رنگ تر شدن شکاف ها و تبعیض های به وجود آمده، اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری به صورت قانونمند و سراسری است زیرا با دو برابر شدن کارانه 200 هزار تومانی یک پرستار در برابر کارانه 80 میلیونی پزشک، این بی عدالتی رفع نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha