مسوول شورای عالی داروخانه‌ها ادغام بودجه داروخانه‌های بیمارستانی با دیگر بخش‌های بیمارستان را از عوامل اصلی بدهی داروخانه‌های بیمارستانی به شركت‌های پخش دارو دانست و بر واگذاری داروخانه‌های بیمارستانی به بخش خصوصی به منظور حل این مشكل تاكید كرد.

دكتر مژده آذر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیش از یك سال است كه بدهی داروخانه‌های بیمارستانی به شركت‌های پخش دارو یكی از مشكلات تامین داروی این داروخانه‌ها از سوی شركت‌های پخش است. در این زمینه شنیده می‌شود مبلغی از طرف دولت به منظور پرداخت بدهی شركت‌های پخش به حساب بیمارستان‌ها واریز شده است.

وی گفت: این مشكل از آنجا ناشی می‌شود كه بودجه داروخانه‌های بیمارستانی با بودجه خود بیمارستان ادغام شده است. به این ترتیب درآمد حاصل از فروش دارو صرف قسمت‌های دیگر بیمارستان از جمله بخش‌های بیمارستانی، خرید تجهیزات پزشكی و غیره شده و صندوق داروخانه‌های بیمارستانی خالی می‌شود.

به گفته دكتر مژدهی آذر، در مواردی كه صندوق مالی داروخانه‌های بیمارستانی از دیگر قسمت‌های بیمارستان جدا است، درآمد داروخانه ابتدا برای خود داروخانه صرف شده و سپس در مورد اضافه آن تصمیم گرفته می‌شود. این قبیل داروخانه‌ها مشكلی با شركت‌های پخش ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: با توجه به مشكلات داروخانه‌های بیمارستانی و بدهی آنها به شركت‌های پخش بحث واگذاری این داروخانه‌ها به بخش خصوصی مطرح شد. از آنجا كه شركت‌های دارویی بودجه زیادی ندارند و قادر به تحمل بدهی‌های سنگین بیمارستان‌ها نیستند، تا زمانی كه طرح واگذاری داروخانه‌های بیمارستانی به بخش خصوصی اجرایی نشود مشكلات داروخانه‌های بیمارستانی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha