سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت توصیه کرد که زائرین و حجاج ایرانی که از مکه و مدینه به کشور بازمی‌گردند از لحاظ ویروس ابولا چکاب شوند.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزیر بهداشت توصیه کرد که زائرین و حجاج ایرانی که از مکه و مدینه به کشور بازمی‌گردند از لحاظ ویروس ابولا چکاب شوند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، درپاسخ به این سوال که با توجه به بازگشت زائران از مکه، آیا تا به حال گزارشی مبنی بر وجود بیماری ابولا ارائه شده است یا خیر؟ گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی که هنگام سفر به زائران انجام شده بود و آنها نیز نسبت به رعایت مسائل بهداشتی همکاری لازم را داشتند خوشبختانه تا به حال آماری مبنی بر اینکه حجاج ایرانی نسبت به این بیماری درگیر باشند ارائه نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به وزارت بهداشت و درمان گفت: البته ما توصیه می‌کنیم نسبت به بحث قرنطینه‌گی و چک کردن زائرین و کنترل آنها اقدامات لازم انجام شود که خدای ناکرده با مشکلی مواجه نشویم.

وی درباره اینکه آیا در این زمینه گزارشی به مجلس و کمیسیون بهداشت هم ارائه خواهد شد یا خیر؟ گفت: احتمال می‌رود کمیسیون بهداشت از سازمان حج و زیارت و وزارت بهداشت درخواست کند که توضیح و یا گزارشی را ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha