مدیر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در برخی نقاط کشور تکمیل شده است، گفت: زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، برای ثبت‌نام به فرمانداری‌ها، کمیته امداد، بهزیستی یا مدارس فرزندانشان مراجعه کنند.

سلامت نیوز:  مدیر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار در برخی نقاط کشور تکمیل شده است، گفت: زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند، برای ثبت‌نام به فرمانداری‌ها، کمیته امداد، بهزیستی یا مدارس فرزندانشان مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز، سهیلا جلودارزاده، مدیر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه «ره آورد» گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت با بیان این مطلب افزود: با توجه به این كه یكی از بخشنامه های دولت یازدهم، ساماندهی امور زنان سرپرست خانوار است. در شهرستان ری برنامه ای به همت معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال پایلوت شدن است، که پس از این برنامه قرار است تمامی بانوانی كه سرپرست خانوار هستند، شناسایی و مورد آموزش قرار بگیرند .
وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم برای اشتغال به كارشان برنامه ریزی شود تا بتوانند استقلال مالی را تجربه كنند و یك زندگی مفرح و خوبی داشته باشند. تعدادی كه در طول دو ماه گذشته در این طرح شناسایی شدند، حدود 7 هزار و 100 نفر هستند.


جلودارزاده در ادامه بیان کرد: از این تعداد 4 هزار نفر تحت پوشش كمیته امداد حضرت امام(ره) هستند و حدود 200 نفر را نیز سازمان بهزیستی حمایت می كند و مابقی به نوعی گذران زندگی شان را می كنند؛ ولی با برنامه ریزی نبوده و اكثراً مشكل دارند و برای اشغال شان نیز با مشكلِ عدم شغل مواجه هستند؛ كه امیدواریم این تدارك دیده شود تا بتوانند یك اشتغال خوب و پایدار داشته باشند.


وی افزود: تعداد زیادی از بانوان كه امكان اشتغال در بیرون از منزل را ندارند با طرحی كه در گذشته در وزارت جهاد تجربه شده بود، طرح تامین مالی خرد، برنامه ریزی شده در منزل شان یا در كارگاه های كوچكی كه ایجاد می كنند، اشتغال داشته باشند و بتوانند به استقلال اقتصادی برسند. تعدادی از آن ها نیز در كارگاه های تولید پوشاك، صنایع غذایی، گیاهان دارویی و مواردی كه امكان دارد آن ها بتوانند انجام دهند، مشغول به كار شوند. یك تعدادی هم در كارخانجاتی كه وجود دارند و به نیروی كار نیاز دارند، به صورت كارگری و كارفرمایی آن ها را پذیرش می كنند و از حداقل های قانون كار  بهره مند می شوند.


مدیر امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با بیان اینکه فرمانداری ها مجری اصلی این طرح هستند؛ ولی این طرح با مشاركت بخش خصوصی، سازمان های غیر دولتی و امور خیریه در حال اجرا است، اظهارکرد: سازمان بهزیستی، ستاد ساماندهی شهرداری تهران، كمیته حضرت امام(ره) نیز در این طرح همكاری دارند كه امیدواریم یك مدل مناسب برای اجرا در سراسر كشور از این پایلوت حاصل شود تا بتوانیم این مساله را در كل كشور ساماندهی كنیم. سرپرست خانوار که تمایل دارند در این طرح شرکت کنند می توانند به شركت ساماندهی شهرداری، كمیته حضرت امام(ره)، سازمان بهزیستی، شورای روستاها، مدارس، سرپرستان خانوار و شهرداری مراجعه و ثبت نام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha