محققان آمریکایی آزمایش ساده ای ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان میزان التیام زخم ها پس از جراحی را در بیماران مبتلا به سرطان پیش بینی کرد.

سلامت نیوز: محققان آمریکایی آزمایش ساده ای ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان میزان التیام زخم ها پس از جراحی را در بیماران مبتلا به سرطان پیش بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ایرنا، محققان مرکز پزشکی دانشگاه «لویولا» در آمریکا می گویند: حدود 35 درصد از بیمارانی که به علت انواع سرطان های بافتی تحت عمل جراحی قرار می گیرند برای جوش خوردن زخم هایشان دچار مشکلات زیادی می شوند.

دکتر «لوکاس نیستروم» و همکارانش در دانشگاه لویولا می گویند: سرطان هایی که منشا آنها از بافت هایی همچون عضلات، چربی، عروق خونی، اعصاب و تاندون ها است «سارکومای بافت نرم» نام دارند.

این آزمایش که «اکسی متری» نام دارد یک آزمایش غیرتهاجمی است که از طریق آن محققان می توانند سطح اکسیژن بافت های زیر پوست را اندازه بگیرند.

برای انجام این آزمایش حسگرهای بر روی پوست چسبانده می شود؛ این حسگرها حاوی الکترودهایی هستند که می توانند اکسیژن را تشخیص دهند.

این آزمایش هیچ عارضه جانبی ندارد و برای بیماری هیچ ناراحتی ایجاد نمی کند.

با این روش دانشمندان می توانند میزان احتمال التیام بافت ها پس از عمل جراحی انواع سرطان بافت نرم را مشخص و پیش بینی کنند.

به گزارش هلث، محققان می گویند: در این روش افرادی که پیش از عمل جراحی، اکسیژن بافتی کمتر از 25 میلی متر جیوه دارند در معرض خطر ابتلا به مشکلات التیام زخم قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha