۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است اما در توزیع آن جانب عدالت رعایت نشده و این یکی از ضعف‌های موجود در کشور است.

اعتبارات حوزه سلامت عادلانه توزیع نشده است

سلامت نیوز: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است اما در توزیع آن جانب عدالت رعایت نشده و این یکی از ضعف‌های موجود در کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اجرا نشدن طرح تحول نظام سلامت کشور در برخی مناطق محروم کشور خبر داد.

«سلیمان عباسی» در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات حوزه سلامت بین مناطق محروم اظهار داشت: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است اما در توزیع آن جانب عدالت رعایت نشده و این یکی از ضعف‌های موجود در کشور است.

نماینده گنبدکاووس با اشاره به فرسوده بودن بیمارستان‌ها ضرورت بازسازی و نوسازی مراکز درمانی را مهم برشمرد و ادامه داد:  هنوز در زمینه هتلینگ، تعمیر و بازسازی بیمارستان‌ها مشکل داریم.

عباسی بر ضرورت ارایه گزارشی از نحوه چگونگی توزیع اعتبارات از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد و افزود: تاکنون در گنبدکاووس سند، نامه و مدرکی یا رونوشتی مبنی بر اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در زمینه تهیه آمبولانس و یا تجهیزات بیمارستانی ارائه نشده است.

عباسی با بیان اینکه وزیر بهداشت اقدامات خوبی را برای اجرای طرح تحول سلامت آغاز کرده است، ‌خاطرنشان کرد: البته خدمات مورد نظر رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت در بحث تحول نظام سلامت پزشکان جدی گرفته نشده است.

وی یادآور شد: باید مشخص شود که در سال ۹۳ چه میزان از اعتبارات برای بازسازی بیمارستان‌ها و کدام بخش از آن به مناطق محروم و دیگر حوزه‌های بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آگاهی وآموزش مردم الویت اول وبعد..... ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 0
    نمایندگان عزیز! آیا دوران ساختن بیمارستان در حد زایشگاه ودرمانگاه وبه باد دادن بیت المال فرانرسیده است؟آخر این چه استدلال بی منطقی است که ما بخواهیم صرفا بیمارستان بدون خدمات به مردم ساخته وافتتاح کنیم وپزشک متخصص را هم به زور وارد آن ساخته واینها وحضور فیزیکی اش را جزو افتخارات خود به شمار آوریم؟؟؟سیستم ارجاع منطقی ونه 100 درصد توسط پزشک خانواده واستفاده از هلیکوپتر ونقل وانتقال ریلی سرتاسری واشتغال جوانان الویت بهداشت کشور است؟کی میخواهیم واقعیت را قبول کنیم؟جمع کردن رای وافزایش محبوبیت نمایندگان با رسیدن به این موارد برای شما بهتر وبرای کشور به صرفه تر نیست؟
  • پزشکان دوستدار صداقت ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 0
    هرجه صرف درمان کنید بازهم کم خواهید آورد!تغییر نگاه مسئولان ومردم به مقوله سلامت با بیان اعمال ضد اخلاق پزشکی نه صرفا جنایت متخصصان زنان با سزارین 36 ساله بلکه با بیان موارد سایر تخصصها اعم از درخواستهای بیمورد آزمایش ورادیولوژی وجراحی های غیرضروری وایجاد کردن نیازهای کاذب در مردم برای انجام اقدامات غیرضروری ومصرف داروها دست یافتنی است.4800 ملیارد تومان باید ابتدا دراین راهها وآموزش مردم وپزشکان صرف شود.جلوی انحصارطلبی ودرامدهای آنچنانی پزشکان را گرفتن الویت دارد یا خرید ام آر آی وآنژیوگرافی ویا واردات دارو وتجهیزات غیر ضروری به کشور؟عدالت در توزیع درآمد کادر پزشکی وبهم نزدیک کردن درآمد کلیه کادرهای پزشکی ومنطقی وعادلانه کردن درآمد آنها مثل کشورهای اسکاندیناوی تمامی مشکلات را حل کرده دلسوز ان به مردم وعاشقان رشته های پزشکی را پروبال داده وعاشقان پول ودنیازدگی ودرامد حرام را ناامید وازمیدان به در خواهد کرد.به امید حق.....