عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درباره مدیریت پسماند در کشور گفت: طرح جدید مکان یابی دفع پسماندهای مختلف در استان های کشور اجرا خواهد شد.

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درباره مدیریت پسماند در کشور گفت: طرح جدید مکان یابی دفع پسماندهای مختلف در استان های کشور اجرا خواهد شد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: رها شدن زباله و نبود مدیریت پسماند از چالش ‌های زیست ‌محیطی در نقاط مختلف کشور به ویژه در تهران و استان های شمالی است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: انجام مطالعات مکان یابی محل دفع پسماندهای ویژه در تمامی استان ها در دستور کار است. در این طرح محل های مناسب دفع پسماند باید توسط سازمان محیط زیست به وزارت کشور ارائه شود. ضمن اینکه قرار است بر اساس کمیت و کیفیت پسماندهای ویژه صنعتی، محل های مناسب دفع آنها مطالعه شود.

وی با اشاره به معضلات محل های موسوم به دپوی زباله در شمال کشور و رها شدن پسماندها به صورت انبوه در دل جنگل ها، مراتع و ساحل دریا نیز گفت: ادامه این روند و بی توجهی به مدیریت صحیح پسماند در استان های شمالی کشور را عامل به وجود آمدن معضلات زیست محیطی فراوان و از بین رفتن سلامتی مردم در این منطقه دانست.

این نماینده مجلس در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ حفظ و پاکیزگی محیط زیست باید در جامعه ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید با مشارکت عموم مردم در جامعه نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha