هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آورده است: حضور شبانه روزی پرستاران و پیراپزشکان در محیط بیمارستان با درآمدهای ناچیز در قبال دریافت نجومی پزشکان باعث بی انگیزگی و دلسردی آنان شده است.

سلامت نیوز: هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آورده است: حضور شبانه روزی پرستاران و پیراپزشکان در محیط بیمارستان با درآمدهای ناچیز در قبال دریافت نجومی پزشکان باعث بی انگیزگی و دلسردی آنان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، متن کامل نامه هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان به حسین علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس به این شرح است:

جناب آقای دکتر شهریاری، نماینده محترم مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت

سلام علیکم

احتراماً ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاشهای شبانه روزی حضرتعالی و همکارانتان در حمایت از قشر زحمتکش پرستاری در راستای حمایت از جامعه ایران اسلامی، به اطلاع می رسانیم که گام سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت و کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت باعث پیامدهای منفی خواهد شد. در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند کاری کنیم تا بیماران به جز تحمل رنج بیماری خود، نگرانی دیگری نداشته باشند و این موضوع دغدغه اصلی رهبر ماست لذا عدم توجه به سایر گروه های زیر مجموعه بیمارستانی می تواند خود به کاهش انگیزه و اشکالاتی در روند درمان و مراقبت بیماران دامن زند.

هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان به تبعیت از سایر هیئت مدیره های سراسر کشور با عنایت به رسالت خویش که باید مدافع حقوق مردم، بیماران و کارکنان نظام سلامت (کارکنان غیر پزشک متخصص) باشد، سکوت را جایز ندانسته و خطاب به تمام مسئولان عزیز نظام در هر سه قوه و به ویژه نمایندگان محترم مجلس نگرانی عمیق خود را ابراز داشته و درخواست دارد در حهت حقوق آحاد جامعه از اجرای این گام با روش فعلی جلوگیری نموده و با مداخلات علمی و کارشناسی، آن را در مسیر صحیح و  مردم محور هدایت نمایند.

افزایش چند صد در صدی تعرفه های پزشکی جدای  از حقوق هیئت علمی آنان در حالی اتفاق می افتد که این  افزایش برای گروه های پیراپزشکان و پرستاران در مقایسه با افزایش فوق الذکر ناچیز می باشد، همچنین سهم سایر کارکنان محترم از نگهبان بیمارستان گرفته تا خدمات، نیروهای  کمکی، پاراکلینیکی و ... از این میزان هم کمتر می شود.

حضور شبانه روزی این گروه های زحمتکش در محیط بیمارستان در قبال دریافت نجومی پزشکان باعث افت انگیزه و دلسردی آنان خواهد شد.

از زمان تصویب قانون تعرفه گذاری پرستاری حدود 7 سال می گذرد و هر سال به بهانه نداشتن بودجه حتی به صورت آزمایشی هم در هیچ مرکزی اجرا نشده در حالی که در گام سوم طرح بودجه هزار و اندی میلیاردی به آن تخصیص یافته است. ما خواهان کمیته ای هستیم که در آن نمایندگان گروه پرستاری و غیر پزشکی هم حضور داشته باشند تا از حقوق خود به درستی دفاع نمایند.

ما بر این باوریم هرگونه اقدامی که باعث کاهش انگیزه در پرسنل محترم گروه پرستاری و سایر گروه های غیر پزشکی شود باعث مشکلاتی در نظام سلامت جامعه خواهد شد.

لذا از تمام مسئولان محترم تقاضامندیم در این خصوص چاره اندیشی کنند و راهکار علمی و کارشناسی ارائه نمایند تا از این رهگذر فاصله دریافتی پزشکان و سایر گروه ها معقول و منطقی شود و خود راهی برای کمک به ارتقاء سلامت جامعه باشد.

به امید آینده ای سرشار از حق و عدالت در نظام سلامت جامعه ایران اسلامی، هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان به نمایندگی تمام پرستاران از بذل توجهات شما کمال قدردانی را دارد.

هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha