یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 124151

بنابر یک گزارش جدید، رشد شمار مبتلایان به سرطان در کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران‌کننده‌ شده است.

سلامت نیوز: بنابر یک گزارش جدید، رشد شمار مبتلایان به سرطان در کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران‌کننده‌ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «علی الزهرانی»، مدیر اجرایی مرکز پیشگیری از سرطان در عربستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شمار ابتلا به سرطان در کشورهای حاشیه خلیج فارس،‌ حد فاصل سال‌های 1998 تا 2009 میلادی به 119 هزار و 288 مورد رسیده که این رقم همچنان در حال افزایش است.

این گزارش در آستانه برگزاری همایش «بار سرطان در حاشیه خلیج فارس» که قرار است سه شنبه هفته جاری برگزار شود منتشر شده است. الزهرانی هدف از برگزاری این همایش را پرداختن به عوارض ناشی از ابتلا به سرطان در کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته اعلام کرد.

به گزارش عرب نیوز، بنابر اظهارات الزهرانی، سرطان دومین عامل مرگ و میر در جهان است.

وزرای بهداشت کشورهای خلیج فارس و مرکز پیشگیری از سرطان عربستان در بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقاتی «ملک فیصل»، همایش بین‌المللی پزشکی (IMC) را تحت حمایت «عادل فقیه»، وزیر بهداشت عربستان سعودی و با تمرکز بر شمار روزافزون مبتلایان به سرطان و تاثیر آنها بر اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌کنند. شعار این همایش «پرکردن خلاء‌ها» انتخاب شده است.

«توفیق خوجه» دبیر همایش فوق می‌گوید: یکی از مسائل مهمی که در این همایش مطرح خواهد شد، بررسی تاثیرات رشد سرطان بر اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس است و اینکه چگونه تشخیص به موقع و غربالگری مبتلایان به سرطان برای درمان سریع می‌تواند در صرفه جویی در هزینه‌های درمانی موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha