محققان آمریکایی می گویند: برای سوزاندن کالری یک قوطی نوشابه باید چهار مایل (6.437 کیلومتر) دوید.

برای سوزاندن کالری یک قوطی نوشابه چقدر باید بدویم؟

سلامت نیوز: محققان آمریکایی می گویند: برای سوزاندن کالری یک قوطی نوشابه باید چهار مایل (6.437 کیلومتر) دوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جان هاپکینز آمریکا، درج اطلاعات مربوط به کالری بر روی بسته های غذایی به روشی که برای اغلب افراد قابل فهم باشد می تواند آنها را به تغییر رفتار ترغیب کند.

آنها می گویند:چاپ اطلاعات مرتبط با میزان کالری مواد غذایی برای اغلب افراد بی معنا است اما درج اطلاعات کالری به صورت اطلاعات ورزشی برای مثال دویدن چهار مایل برای سوزاندن کالری ناشی از مصرف یک قوطی نوشابه روشی کارآمد است.

محققان با درخواست درج اطلاعات ورزشی برای سوزاندن مقدار کالری ناشی از مصرف هر ماده غذایی، افزودند: برای مثال یک بطری 500 میلی لیتری نوشابه حاوی 210 کالری است که این میزان بیش از یک دهم میزان کالری توصیه شده برای مصرف یک زن در روز است.

محققان می گویند، اگر به مردم گفته شود که برای سوزاندن این میزان کالری به 4.2 مایل (6.75 کیلومتر) دویدن و یا 42 دقیقه پیاده روی لازم است ممکن است آنها در مصرف این مواد غذایی بیشتر تامل کنند.

به گفته این محققان، نوجوانان با توجه به اطلاعات ورزشی برای سوزاندن کالری که بر روی نوشیدنی ها چاپ شده بود، نوشیدنی های سالم تر و یا بطری های کوچکتر را انتخاب می کردند.

این محققان همچنین خواستار اتخاذ همین رویکرد در رستوران های فست فود شدند.

آنها می گویند، اگر در فهرست غذاهای رستوران ها نوشته شود که برای سوزاندن کالری ناشی از مصرف یک عدد «دبل چیز برگر» به 5.6 مایل (9.01 کیلومتر) پیاده روی لازم است بیشتر افراد ترجیح می دهند که یک همبرگر کوچکتر انتخاب کنند که برای سوزاندن کالری آن به 2.6 مایل (4.18 کیلومتر) پیاده روی لازم است.

به گزارش ساینس، یافته های این مطالعه در مجله آمریکایی Public Health منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha