دبیر علمی هفتمین کنگره سرطان سینه گفت: متأسفانه موجی از نگرانی در رابطه با به راه افتادن سونامی سرطان سینه در جامعه شکل گرفته است در حالی که این گونه نیست و به دلیل بهبود روش‌های تشخیصی موارد بیشتری از این سرطان شناسایی شده است.

هشدار درباره تشخیص‌‌های نابجای برخی پزشکان

سلامت نیوز: دبیر علمی هفتمین کنگره سرطان سینه گفت: متأسفانه موجی از نگرانی در رابطه با به راه افتادن سونامی سرطان سینه در جامعه شکل گرفته است در حالی که این گونه نیست و به دلیل بهبود روش‌های تشخیصی موارد بیشتری از این سرطان شناسایی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عصمت‌السادات هاشمی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگره سرطان سینه در پژوهشکده سرطان سینه برگزار شد، گفت: شایع‌ترین سرطان در ایران و در حوزه زنان، سرطان سینه است و چون مادر نقش اساسی در خانواده دارد باید سیاست‌های بهداشتی و درمانی کشور در جهت بهبود، تشخیص و ارتقای زندگی این بیماران باشد.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی مناسب آموزش داده شود و زنان بدانند چه عواملی در ابتلا به سرطان سینه مؤثر است می‌تواند در پیشگیری در ابتلا به این سرطان کمک کننده باشد.

هاشمی افزود: ارتقای روش‌های تشخیصی، درمان و بهبود کیفیت زندگی بیماران سه محور هفتمین کنگره سرطان پستان است و در راستای اینکه افکار عمومی به سمت پیشگیری برود کمیته‌های مختلفی مانند ژنتیک و انفورماتیک همزمان با برگزاری کنگره برپا می‌شود.

دبیر علمی هفتمین کنگره سرطان سینه افزود: متأسفانه موجی از نگرانی در رابطه با به راه افتادن سونامی سرطان پستان در جامعه شکل گرفته در حالی که این گونه نیست بلکه موارد بیشتری شناسایی شده و به دلیل افزایش آگاهی مردم نسبت به علایم و بهبود روش‌های تشخیصی شاهد بروز بالای این سرطان‌ هستیم.

وی نسبت به تشخیص‌های نابجای برخی پزشکان در رابطه با سرطان سینه هشدار داد و گفت: منابع تشخیصی رادیولوژی محدود و برای بیمار هزینه‌بر است بنابراین متخصصان باید دانش خود را بالا ببرند و استفاده مکرر یا پیشنهاد جراحی را محدود کنند و جیب بیمار را در نظر بگیرند.

هاشمی افزود: موارد بسیاری دیده می‌شود که پزشک از روی ناآگاهی تشخیص‌های نابجا می‌کند و از طرفی بیمار نیز درخواست‌های غیرضروری مانند انجام MRI از پزشکان می‌کند.

دبیر علمی هفتمین کنگره سرطان سینه گفت: سرطان قابل کنترل است البته به شرط مراجعه به هنگام و درمان مناسب که می‌تواند بیمار را به زندگی عادی بازگرداند.

وی افزود: فقط نباید به جنبه‌های درمانی این بیماری مانند تشخیص، درمان و رادیوتراپی بسنده کرد بلکه کیفیت زندگی بیمار و توجه به حالات روحی و روانی او می‌تواند به بهبود بیماری کمک کند.

همچنین آسیه الفت‌بخش عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی از برگزاری جشنواره بهبود یافتگان سرطان سینه همزمان با هفتمین کنگره سرطان خبر داد و گفت: در روز پایانی هفتمین کنگره سرطان سینه، جشنواره بهبود یافتگان برگزار می‌شود به صورت فراخوان از بیماران خواسته‌ایم که فعالیت‌های خود را در هر زمینه اعلام و محصولات خود را ارسال کنند تا در قالب یک مصاحبه فرهنگی، هنری از آنها تقدیر شود این در حالی است که درصدی از فروش این محصولات صرف بیماران سرطانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha