یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماریهای ویروسی، نسبت به رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی که با علائم سرماخوردگی همراه است، تاکید کرد.

شیوع ویروسی با علائم سرماخوردگی

سلامت نیوز: رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماریهای ویروسی، نسبت به رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ویروسی که با علائم سرماخوردگی همراه است، تاکید کرد.

دکتر ایرج خسرونیا در ارتباط با افزایش مراجعات برخی بیماران به مطب پزشکان در شهر تهران با علائم سرماخوردگی و تهوع، به مهر گفت: این بیماری ویروسی، علائمی شبیه سرماخوردگی دارد که همراه با اسهال و استفراغ است.

وی، بروز این بیماری را ناشی از عدم رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: این بیماری خیلی سریع از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. از همین رو، وقتی بهداشت فردی را رعایت نمی کنیم، خیلی زود این بیماری را می گیریم.

خسرونیا به مواردی همچون شستن دستها برای جلوگیری از انتقال این بیماری ویروسی اشاره کرد و گفت: درمان این بیماری، در مدت دو سه روز و با استراحت کامل فرد میسر می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام اینکه شیوع بیماریهای ویروسی در فصل پاییز و زمستان بیشتر است، تاکید کرد: سرفه و عطسه در مکانهای عمومی، دست دادن با فرد بیمار و...، از جمله راههای انتقال این ویروس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha