رییس كمیسیون سلامت شورای شهر با ذكراینكه استانداردهای دكل و آنتن های مخابراتی توسط شركت ارتباط شهر تهران و همكاری تیمی كار شناسی تعیین شده است، گفت: این استاندارد ها توسط مخابرات تهران به شركت های اپراتور ابلاغ شده است.

سلامت نیوز: رییس كمیسیون سلامت شورای شهر با ذكراینكه استانداردهای دكل و آنتن های مخابراتی توسط شركت ارتباط شهر تهران و همكاری تیمی كار شناسی تعیین شده است، گفت: این استاندارد ها توسط مخابرات تهران به شركت های اپراتور ابلاغ شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد،رحمت الله حافظی با بیان اینكه لایحه استانداردهای دكل و آنتن های مخابراتی توسط شركت ارتباط شهر به زودی به شورای شهر تهران ارسال می شود، افزود: البته هم اینك نیز این لایحه به شركت مخابرات ابلاغ شده و آنها نیز آن را به پیمانكاران خود ارجاع داده اند تا از این پس مطابق آن عمل شود. پس از بررسی این لایحه در كمیسیون های مربوطه و تصویب آن در صحن علنی، شورای شهر نسبت به نظارت این استاندارد ها اقدام خواهد كرد.

وی با ذكر اینكه دراین لایحه حتی جزییات دكل ها، مشخصه های فنی، مكان یابی دكل و آنتن های مخابراتی تعیین تكلیف شده است، گفت: به عنوان مثال دكل های مخابراتی نباید درنزدیك مراكز عمومی مثل مدارس، بیمارستان ها و... نصب شود درحالی كه این امر هم اینك دربسیاری از موارد رعایت نمی شود. حافظی با اشاره به اینكه هم اكنون حتی تعدادی از دكل ها و آنتن ها بدون اخذ مجوز از شركت ارتباط شهر نصب شده اند، تصریح كرد: براساس گزارش های خود مخابرات بیش از 80 تا 85درصد از آنتن ها و دكل های مخابراتی از سوی پیمانكاران، بدون اطلاع و هماهنگی با این شركت نصب شده اند كه فعلاآن را غیراستاندارد فرض می كنیم تا مطالعات مان درموردشان كامل شود.

وی همچنین درپاسخ به این سوال كه آیا این دستورالعمل شامل دكل های مخابراتی دستگاه های امنیتی و انتظامی و نظامی نیز می شود یا خیر؟ گفت: قطعا آن را برای این سازمان ها نیز ارسال می كنیم و امیدواریم این نهادها كه وظیفه اصلی شان حفظ نظام و جامعه و شهروندان است، به اجرای آن پایبند باشند و اگر نه نهادهای بالادست آنها باید برچگونگی عملكرد آنها درنصب دكل ها نظارت كنند.

رییس كمیسیون سلامت شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد نهادهای موظف به نظارت بر «پارازیت ها» گفت: سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت متولی سنجش پارازیت ها و امواج مزاحم و خطرناك هستند.

وی با اعلام اینكه این سازمان ها تاكنون گزارشی مبنی برخطرناك بودن امواج و پارازیت ها درتهران نداده اند در مورد ادعای سازمان هواشناسی مبنی براختلال دستگاه های این سازمان به دلیل پارازیت های تهران گفت: هنوز نه از سوی سازمان هواشناسی و نه هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری گزارشی مستند مبنی بر وجود امواج و پارازیت های خطرناك به ما نرسیده است، ولی چنانچه هر یك ازسازمان ها یا مراكز دانشگاهی یا مردم چنین اسنادی دارند، ما برای پیگیری آن آمادگی داریم. حافظی با بیان اینكه فرصت خوبی است تا اپراتور ها نسبت به استانداردسازی آنتن ها و دكل ها اقدام كنند، تاكید كرد: آنتن هایی كه خارج از استاندارد باشند به كمیسیون ماده ؟شهرداری ها ارجاع داده می شود تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha