طبق بررسی ها افرادی که به ویژه صبح ها در معرض نور آفتاب بودند یک BMI کاملا کم تری نسبت به کسانی که در طول روز دیرتر در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند، داشتند، گرچه پس از آن حتی قدرت نور خورشید قوی تر است.

چه کسانی شانس بهتری برای لاغری دارند؟

سلامت نیوز: طبق بررسی ها افرادی که به ویژه صبح ها در معرض نور آفتاب بودند یک BMI کاملا کم تری نسبت به کسانی که در طول روز دیرتر در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند، داشتند، گرچه پس از آن حتی قدرت نور خورشید قوی تر است.

لاغری خورشیدی 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زیبایی،آیا می دانستید ویتامین D 3 باعث لاغری و کاهش وزن می شود و این ویتامین به راحتی از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید نیز حاصل می شود ؟
کسی که می خواهد لاغر شود و کاهش وزن پیدا کند علاوه بر رژیم غذایی معقول باید در آفتاب قرار بگیرد . ویتامین D3 به طور طبیعی و به هنگام قرار گرفتن فرد در معرض تابش نور خورشید در پوست انسان تولید می شود و هر چه بهتر ویتامین D3  تامین شود در واقع به همان اندازه شانس از دست دادن اضافه وزن بیشتر است.
خورشید صبح لاغر می کند
اینکه نور خورشید روی اضافه وزن تاثیر دارد از مدت ها پیش مورد حدس و بررسی واقع شده است. در حال حاضر یک مطالعه جدید بار دیگر تاثیر نور خورشید بر وزن بدن یا به اصطلاح شاخص توده بدن ( BMI  ) را ثابت می کند .
شگفت انگیز اینکه به خصوص آفتاب صبح این اثر را دارد. افرادی که به ویژه در صبح در معرض نورخورشید قرار گرفته بودند ( BMI ) آنها نسبت به کسانی که دیرتر زیر نور خورشید بودند به طور چشمگیری کمتر شده بود. گرچه قدرت خورشید پس از آن شدیدتر است .نویسندگان این مطالعه از دانشگاه نورث وسترن ایالات متحده آمریکا، این نتیجه را بررسی می کنند.
بهترین شانس برای کاهش وزن
با توجه به مطالعات ، کسانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند بهترین شانس را برای کاهش وزن دارند.
 قسمتی از ویتامین D مورد نیاز بدن توسط پوست بر اثر تماس با اشعه ماورای بنفش نوع B خورشید ساخته می شود. پر واضح است که کمبود ویتامین D ، ترشح هورمون لپتین را متوقف می کند.هورمون لپتین بخشی از شبکه تنظیم کننده جذب ومصرف انرژی در بدن است. هورمون لپتین یک تنظیم کننده مهم اشتها است و عدم وجود لپتین ومقاومت بدن به آن با چاقی ارتباط دارد. کسی که به موقع درمعرض نور خورشید قرار می گیرد، شانس خود را برای کاهش وزن، حداقل تا 20 در صد افزایش می دهد. البته بدون در نظر گرفتن این که چه مقدار کالری مصرف می کنیم یا چه مقدار ورزش می کنیم .
به گفته دکتر زی مدیر پژوهش، نور خورشید مهم ترین تاثیر در ساعت درونی ما را دارد که ریتم روزانه تعادل انرژی در بدن را تنظیم می کند. حتی 20 یا 30 دقیقه آفتاب صبح برای این که BMI را تحت تاثیر قرار دهد کافی است .


دلیل : سوخت و سازی که از قرار معلوم توسط نور خورشید به طور قابل توجهی تحت تاثیر واقع می شود در صبح فعال است . نور، تاثیر بالایی در ساعت درونی ما دارد که ریتم روزانه را تنظیم می کند وبه نوبه خود، تعادل انرژی را کنترل می کند. اگر ساعت درونی ، تحریک و سوخت و ساز به موقع پیشرفت نکند می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود. در ضمن توجه داشته باشید نور مصنوعی که از طریق لامپ ها دریافت می شود بر خلاف نور خورشید بی تاثیر است و تنها نور در قدرت 1000 Lux موثر است .
زمانی بسیار حیاتی است
دکتر زی می گوید: اگر کسی در زمان مربوطه نور کافی را دریافت نکند ، منجر به بهم ریختگی ساعت داخلی بدن می شود، سوخت وساز بدن گیج و در هم شده و بنابراین افزایش وزن صورت می گیرد.
تاثیر روی وزن ، تنها زمانی رخ می دهد که همه 3 شرایط ؛ مدت زمان ، شدت و زمان نور خورشید مهیا است.
نتیجه پژوهشگر به عنوان کمک ضروری در برابر مشکل شایع چاقی : مردم باید نورکافی  خورشید را در زمان مناسب دریافت کنند. نه تنها از طریق دریافت در فضای آزاد و خارج از منزل ، بلکه حتی در مدارس و محیط کار باید نور کافی دریافت شود.
نکته مهم هم مدت اشعه خورشید وهم لحظه ای که در آن اشعه خورشید را دریافت کرده اید، است .طبق بررسی ها افرادی که به ویژه صبح ها در معرض نور آفتاب بودند یک BMI کاملا کم تری نسبت به کسانی که در طول روز دیرتر در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند، داشتند، گرچه پس از آن حتی قدرت نور خورشید قوی تر است.
دیگر تاثیرات خورشید
بهبود تامین کلسیم جلوگیری از پوکی استخوان تحریک سیستم ایمنی بدن افزایش عملکرد فیزیکی و روانی ، کاهش افسردگی کاهش گلسترول ، تقویت سیستم قلبی عروقی موفقیت بالای درمان برای بیماری های پوستی مانند آکنه ، پیشگیری از رشد سلول های غیر معمول کاهش فشار خون ، فعال سازی اندورفین و بهبود سلامت کلی و از همه مهم تر اینکه نور خورشید فرد را باهوش و سرحال می کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha