کارشناسان سلامت هشدار دادند که برخی از مواد غذایی فاقد گلوتن و تهیه شده از برنج حاوی سطح بالایی از ماده سمی و سرطان‌زای آرسنیک هستند.

سلامت نیوز: کارشناسان سلامت هشدار دادند که برخی از مواد غذایی فاقد گلوتن و تهیه شده از برنج حاوی سطح بالایی از ماده سمی و سرطان‌زای آرسنیک هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محصولات غذایی فاقد گلوتن برای مبتلایان به بیماری سلیاک تولید می‌شوند که نزدیک به یک درصد جمعیت ساکن در جهان غرب به آن مبتلا هستند.

در مبتلایان به بیماری سلیاک سیستم ایمنی بدن به اشتباه پروتئین گلوتن موجود در گندم را مورد هدف قرار می‌دهد که با آسیب رساندن به روده کوچک می‌تواند در فرآیند هضم غذا مشکلات جدی ایجاد کند.

اخیرا محصولات فاقد گلوتن در سراسر جهان برای مبتلایان به بیماری سلیاک گزینه غذایی سالمی به حساب می‌آیند هرچند نتایج یک بررسی جدید از سوی کارشناسان سلامت و تغذیه در آمریکا نشان می‌دهد که این محصولات حاوی سطح بالا و نگران کننده‌ای از ماده سمی و سرطان زای آرسنیک‌اند.

آرسنیک به طور طبیعی در پوسته زمین وجود دارد و اغلب از طریق آب و توسط گیاه برنج جذب می‌شود.

به گزارش نیچر ورلد نیوز،‌ به گفته متخصصان این میزان از آرسنیک موجود در محصولات فاقد گلوتن برای مصرف‌کنندگان عادی تهدیدی به حساب نمی‌آید اما برای مبتلایان به بیماری سلیاک که ناچار هستند به میزان زیادی از محصولات بدون گلوتن استفاده کنند خطر مسموم کردن آنها را به همراه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha