با فرارسیدن فصل سرما و روشن شدن بخاریها و وسایل گازسوز درمنازل ، مسمومیت های هیدور کربن در کمین مردم قرار دارد.

مسمومیت های ناشی از "بخاری" در کمین مردم
رئیس بخش مسمومین بیمارستان نور حضرت علی اصغراصفهان در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز بیان کرد: با سرد شدن هوا و روشن شدن بخاریها درمنازل، عموم افراد جامعه  بیشتر درمعرض گازخطرناک منواکسید کربن قرار می گیرد و همین مسئله آمار مسمومیت های هیدرو کربن را درفصل پاییز و سرما افزایش داده است.
فرزاد قشلاقی بیان کرد: به منظور درامان ماندن از این گاز خطرناک و مسمومیت های احتمالی ، افراد جامعه باید دقت لازم را در روشن و خاموش کردن بخاری های گازسوز داشته باشند واز بالاکشیدن شعله های بخاری و نزدیک شدن  بیش از اندازه به بخاری ها و بستن تمام پنجره ها و راه های خروجی منزل خوددرای کنند.
وی با بیان اینکه مسمومیت های انواع مختلفی دارد و نمی توان آمار دقیقی ازابتلا شدگان به مسمومیت ها ارائه داد افزود: به علت افزایش مواد شیمیایی و مواد سمی در کشور، پیش بینی می شود آمار ابتلا به انواع مسمومیت ها در آینده رو به افزایش باشد.
رئیس بخش مسمومین بیمارستان نورحضرت علی اصغر اصفهان اعلام کرد:  با شروع فصل بهار و تابستان عمده  مسمومیت ها  براثر گزش انواع حشرات و حیوانات موذی ازجمله مار،  عقرب، زنبورو پشه گزارش می شود .
وی خاطرنشان ساخت: تعداد فوت شدگان درمسمومین بسیار کم است و اغلب افراد مبتلا به مسمومیت ها با انجام اقدامات اولیه  ودرصورت پیشروی با اقدامات اختصاصی درمان می شوند.
قشلاقی پیشگیری از مواد سم زدا و عوامل ایجاد کننده مسمومیت ها را یک نکته مهم درکاهش آمار مسمومین اعلام کرد و گفت: برخی از مسمومیت های مانند سموم علف کش را نمی توان با درمان های کنونی معالجه کرد و تنها راه آن پیشگیری از سموم خطرناک و مسمومیت های احتمالی است که باید خانواده ها نسبت به این مسئله واقف باشند.


 
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha