یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 124200

نایب‌ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با استقبال از پیشنهاد ممنوع شدن شکار تا سال 1400 از آمادگی نمایندگان مجلس برای بررسی طرح "شکار ممنوع" خبر داد.

سلامت نیوز: نایب‌ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با استقبال از پیشنهاد ممنوع شدن شکار تا سال 1400 از آمادگی نمایندگان مجلس برای بررسی طرح "شکار ممنوع" خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه به دلیل افراط در برداشت گونه‌های گیاهی و جانوری آسیبهای جدی به این حوزه وارد شده است، خاطرنشان کرد: بسیار بجاست که چند سال به گونه‌های جانوری و گیاهی تنفس داده شود. به عنوان مثال، گونه قرقاول که از پرندگان زیبا به حساب می‌آید رو به انقراض است و چه اشکالی دارد که شکار این پرنده برای مدتی ممنوع شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، تصویب هر طرح را نیازمند کار کارشناسی دانست و افزود: البته باید ممنوع شدن شکار را تفکیک کرد و لازم است در این زمینه دقت لازم انجام شود. مثلا در حوزه صید ماهی می‌توان این نکته را مطرح کرد که به جای صید سنتی با آسیب‌های زیاد، از صید صنعتی و پیشرفته بهره گیرفته شود.

لاهوتی به صید پرندگان در فصل زمستان و در شهرهای شمالی هم اشاره کرد و گفت: در فصل سرما تمام مزارع برنج تبدیل به تور می‌شوند و انواع پرندگان زیبا و نایاب به دام صیادان می‌افتند. باز هم تاکید می‌کنم که طرح شکار ممنوع بسیار پسندیده است و فراکسیون محیط زیست مجلس حتما حمایت لازم را از آن به عمل می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام به نظر من بهتر این کارو به کارشناسای محیط زیست بسپارن و هر کاری با فکر انجام بدن نه با احساس تو کشور ما هر ممنوعیتی عکس جواب داده مجلسیا هم به فکر چیزای مهمتر باشن