یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه افزایش سن می‌تواند یکی از عوامل موثر در تشدید نارسایی قلبی باشد، اظهار کرد: افزایش سن موجب کاهش راه‌های هدایت قلب، کاهش گره‌های سینوسی، پیدایش بافت کلاژن و چربی می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه افزایش سن می‌تواند یکی از عوامل موثر در تشدید نارسایی قلبی باشد، اظهار کرد: افزایش سن موجب کاهش راه‌های هدایت قلب، کاهش گره‌های سینوسی، پیدایش بافت کلاژن و چربی می‌شود.

دکتر محمود جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش سن می‌تواند منجر به افزایش وزن قلب شود، گفت: دیواره‌های قلب، شریان آئورت، سیستم هدایت قلب و دریچه‌های قلبی از مناطقی است که ممکن است با افزایش سن تغییر کنند.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: افزایش سن موجب کاهش راه‌های هدایت قلب، کاهش گره‌های سینوسی، پیدایش بافت کلاژن و چربی می‌شود. بنابراین این تغییرات ممکن است منجر به کاهش سرعت هدایت طول فاصله دهلیز بطنی، کاهش تعداد ضربان قلب، افزایش طول فاصله دهلیز بطنی نیز شود.

جعفری افزایش سن را یک عامل موثر در کاهش اندازه حفره بطن چپ و افزایش حفره دهلیز چپ دانست و یادآور شد: این عامل می‌تواند موجب اختلال عملکرد قلب در بدن شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: افزایش سن یکی از عواملی است که می تواند موجب تسریع و تشدید نارسایی اعضای بدن و از جمله قلب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha