دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12422

زمانی که کودک صرعی بخواهد به مدرسه برود حتما باید اطلاعات درستی در خصوص بیماری او به اولیای مدرسه داده شود؛ چرا که بی توجهی به این موضوع و یا عدم اهمیت اولیای مدرسه به مشکل صرع دانش آموز می‌تواند خطرات جدی را متوجه کودک كند.

دکتر فرامرز فتوره چیان، متخصص اطفال و عضو انجمن صرع و پزشکان کودکان ایران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب افزود: والدین موظف هستند که اگر اطلاعاتی راجع به نحوه تحصیل فرزند خود دارند و با توصیه پزشک معالج، محدودیت‌هایی برای نوع درس و فعالیت فیزیکی او و نیز هر نوع مراقبت و نظارتی را به مسئولان مدرسه گزارش دهند.

دکتر فتوره چیان در خصوص نحوه مصرف داروی کودک صرعی در مدرسه گفت: در مواردی دانش‌آموز از هر نظر توان پذیرش مسوولیت مصرف داروی خود را دارد که در این صورت خود وی و گاه مدرسه مانند والدین این مسوولیت را می‌پذیرند اما در هر حال ممکن است فراموش شدن و یا نخوردن دارو توسط کودک وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین بهترین راه در این مورد مشاوره با پزشک مربوطه است تا شاید داروها را طوری تنظیم كند که نیازی به مصرف آنها در بین روز و در مدرسه نباشد و پس از بازگشت از مدرسه دارو را مصرف نمایند.

وی خاطرنشان کرد: علل متفاوتی از جمله تنفر از مدرسه به علت رنج و مشکلی که در بین دانش‌آموزان دیگر احساس می‌کند، تصور خانواده و ترس از ناتوانی کودک در پیشرفت تحصیلی و همچنین عوارض دارویی، می‌تواند در ضعیف شدن کودک موثر باشد.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید تمام این مشكلات را با اولیای مدرسه در میان بگذارند تا موردی که بیشتر اهمیت دارد و در ضعف تحصیلی کودک تاثیر می گذارد را دریابند و برای حل آنها بکوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha