بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات به زودی 300 خدمت جدید تعرفه گذاری می‌شود و هر خدمتی باید دارای پیوست و راهنمای بالای باشد.

سلامت نیوز: بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات به زودی 300 خدمت جدید تعرفه گذاری می‌شود و هر خدمتی باید دارای پیوست و راهنمای بالای باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در همایش همسان سازی روشهای اجرایی کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سال 93 در سازمان‌های بیمه گر پایه که هم اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با بیان اینکه باید سعی کنیم پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت کاهش یابد، گفت: در سالهای گذشته دفترچه‌های بیمه سلامت ارزش واقعی خود را از دست داده بودند و داشتن یا نداشتن دفترچه چندان تفاوتی نمی‌کرد.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های دولت‌ها در گذشته این بوده است که هر گاه با کمبود بودجه روبرو می‌شدند از اعتبارات حوزه سلامت بر می‌داشتند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، شرایط ویژه‌ای حاکم شد و نگاه سلامت محورانه رئیس جمهور فضا را برای کارشناسان سلامت فراهم کرد تا کار تخصصی انجام دهند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در این میان دست اندرکاران حوزه سلامت فرصت پیدا کردند تا برای چالش‌های این حوزه چاره اندیشی کنند، گفت: در این راستا و طی چند ماهه اخیر تحولات خوبی رخ داده است که مهمترین آن فراهم شدن امکان پوشش بیمه همگانی بر اساس ماده 38 قانون اساسی است.

بندپی افزود: 30 تا 35 درصد افراد حاشیه شهرها فاقد بیمه بودند که با راه اندازی سامانه بیمه سلامت همگانی تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اعلام این خبر که تا کنون هفت میلیون و 500 هزار ایرانی در سامانه بیمه سلامت ایران ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: از این تعداد حدود شش میلیون و 500 هزار نفر دفترچه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

وی دومین اقدام انجام شده حائز اهمیت در این مدت را تفاهم وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و نظام پزشکی در بحث افزایش تعرفه‌های درمانی سال جاری دانست و گفت: تعرفه‌های درمانی در سال جاری در تمام بخش‌ها به طور متوسط حدود 44 درصد رشد یافت.

بندپی به اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره و عنوان کرد: مجری این طرح وزارت بهداشت است و آنرا از 15 اردیبهشت ماه کلید زده با اجرای این طرح نیز موفقیت‌های خوبی به دست آمده و امیدواریم در آینده شاهد توفیقات بیشتری در این زمینه باشیم.

وی افزود: شورای عالی بیمه بر اساس قانون موظف بود هر ساله تا قبل از پایان آن سال نسبت به بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات اقدام کند که برای تحقق این امر بیش از 5 ماه زمان صرف شد و اکنون انجام شده است. 21 جلسه در دبیرخانه شورای عالی بیمه با محوریت وزارت بهداشت، بیمه‌ها و سایر متولیان حوزه سلامت برگزار شد تا کتاب ارزش نسبی خدمات مورد بازنگری و تدوین قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه دولت وعده داده است حمایت صفر تا صدی از اجرای این کتاب داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط دولت یازدهم و بستری که فراهم شده است باید هوشمندانه از این فرصت استفاده کنیم. بر اساس این کتاب قرار است قیمت تمام شده خدمات به صورت استاندارد بوده و با نیازهای مردم منطبق باشد. علاوه بر این روشهای کنترلی و ابزارهای نظارتی نیز برای حسن اجرای تعرفه‌ها لحاظ شده است.

بندپی ضمن اعلام این خبر که بر اساس کتاب ارزش نسبی خدمات به زودی 300 خدمت جدید تعرفه گذاری می‌شود، گفت:‌ از این پس هر خدمتی باید دارای پیوست و راهنمای بالینی باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پدیده شوم زیرمیزی به دست فراموشی سپرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha