رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور از بررسی جلسه نهایی با وزارت بهداشت به منظور تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور از بررسی جلسه نهایی با وزارت بهداشت به منظور تعیین تکلیف اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در روز سه شنبه هفته جاری خبر داد.

سید یعقوب جعفری در گفت و گو با پانا، ضمن اعلام این خبر به پیگیری نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره کرد و گفت: پیش از این جلسه ای با معاونت درمان وزارت بهداشت برگزار شد و مباحثی در رابطه با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مطرح شد که هنوز نهایی نشده است.
رئیس شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: قرار شد در جلسه ای که طی روز سه شنبه هفته جاری با وزارت بهداشت برگزار می شود، مباحث نهایی برای اجرای این قانون ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: البته در جلسه مذکور رویه مثبت بود و نظر بر این بود تا در نهایت بتوانیم این قانون را به صورت پایلوت اجرا کنیم و پس از آن اگر مصوبه ای نیاز دارد نیز در جلسه روز سه شنبه بررسی خواهد شد.
جعفری با اشاره به گلایه برخی از نمایندگان مجلس درباره قابل اجرا نبودن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز به پانا گفت: در هر حال نماینده های مجلس این قانون را مصوب کرده اند تا در نهایت اجرا شود، از طرفی 1700 خدمت پزشکی جدید و 500 تا 600 خدمت جدید در حوزه پرستاری به نظام سلامت در قالب بسته و جداگانه اضافه شده بنابراین باید گفت که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری حتما قابلیت اجرایی دارد و با توجه به اینکه برای اولین بار است که اجرا خواهد شد بنابراین باید ابتدا به صورت پایلوت انجام شود و قطعا به نفع جامعه پرستاری خواهد بود.
به گزارش پانا، عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اخیرا در اظهار نظری با بیان اینکه اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای وزارت بهداشت هزینه بر است، گفت: این وزارتخانه باید به طور سالانه اعتباری برای حقوق و مزایای پرستاران درنظر گیرد تا مشکلات این قشر از جامعه نیز برطرف شود.
وی با یادآوری انتقاد رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران از اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری همچنین اعلام کرده است که با وجود آنکه لازم است تا حقوق پرستاران به طور کامل پرداخت شود اما باید این واقعیت را پذیرفت که اجرای این قانون شدنی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha