کمیسیون امنیت ملی اخبار مربوط به اسیدپاشی را بررسی خواهد کرد و چنانچه تشخیص داده شود که باید در این راستا وظیفه‌ای انجام دهد به این ماجرا ورود می‌کند.

سلامت نیوز: کمیسیون امنیت ملی اخبار مربوط به اسیدپاشی را بررسی خواهد کرد و چنانچه تشخیص داده شود که باید در این راستا وظیفه‌ای انجام دهد به این ماجرا ورود می‌کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به ماجرای اسیدپاشی در استان اصفهان گفت: به نظر می‌رسد که اتفاقات اخیر در رابطه با اسیدپاشی بر روی چهار زن در اصفهان به نوعی برای ایجاد ناامنی و بدنام کردن گروه‌های مختلف مرتبط با بحث حجاب صورت گرفته باشد.

وحید احمدی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: مجازاتی که در قانون برای جرایمی از این دست تعیین شده مجازات کمی نیست اما چنانچه جرایمی از این دست جنبه امنیتی به خود بگیرد و به نوعی موجب رعب و وحشت عمومی شود، علی‌القاعده اشد مجازات برای چنین جرایمی در نظر گرفته می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص هشدارهایی که پیش از وقوع این جریانات در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با برخورد با زنان بدحجاب داده شده بود، گفت: به طور حتم شرع اجازه چنین عملی را به هیچ کس نخواهد داد و از سویی برای مبارزه با بدحجابی نیز در قانون، مجازات خاصی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که اتفاقات اخیر در رابطه با اسیدپاشی بر روی چهار زن در اصفهان به نوعی برای ایجاد ناامنی و بدنام کردن مجموعه‌های مختلف مرتبط با بحث حجاب صورت گرفته و یقینا دستگاه‌های مربوطه نیز با عاملان این حوادث به شدت برخورد خواهند کرد و جلوی این مسائل گرفته خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: اینگونه نیست که صرف چند اتفاق محدود این مسائل رنگ امنیتی به خود بگیرد اما کمیسیون امنیت ملی نیز حتما در صدر جلسات خود که مروری بر اخبار است، اخبار مربوط به اسیدپاشی را بررسی خواهد کرد و چنانچه تشخیص داده شود که باید در این راستا وظیفه‌ای انجام دهند به این ماجرا ورود می‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: به‌رغم تلاش برخی برای سوق دادن این موضوع به ناامنی در جامعه، صحت فرضیه‌ای مبنی بر اینکه این اتفاقات به صورت مرتبط و هدفمند صورت گرفته باشد، بعید به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha